Beste
Ik wou zonnepanelen aankopen.
Er kwam eerst een stagair-verkoper langs (verkoper 1), maar omdat sommige info niet duidelijk was kwam later een tweede langs (verkoper 2).
In augustus ondertekende ik een contract. De zonnepanelen zouden maar midden september worden geleverd in het bedrijf, en als datum voor installatie werd 12 oktober bepaald.
Zo staat het in het contract dat ik ondertekende.
Ik betaalde een kleine €4000 als voorschot.
Ik krijg enkele weken voordien een mail van verkoper 2 dat ze komen op 12 november. Ik stuurde terug met een vraag of dat een vergissing was of niet, maar kreeg eigenlijk geen antwoord. Ik contacteerder verkoper 1, die me liet me weten dat het niet op 11 oktober ging zijn.
Ik kreeg de zaakvoerder telefonisch te pakken en de datum zou 12 november zijn, want er was een probleem geweest met levering van de panelen.
Tot gisteren niets gehoord of men nu maandag komt, hoe laat, etc... Contact opgenomen met zaakvoerder, verkoper 1 en verkoper 2, per mail en telefonisch.
Verkoper 1 is in verlof tot eind november. Verkoper 2 en zaakvoerder nemen niet op. Verkoper 2 stuurt een sms dat zij niet kan opnemen want bezig met kinderen, en moet mail sturen. Ik antwoord dat ik dat heb gedaan. Ze zou daarop reagereren maar dat gebeurde niet.
Zaakvoerder stuurt een sms dat er problemen zijn en met alles een gigantische vertraging.
Ik krijg geen antwoord op mijn vraag of ze nu aanstaande maandag komen of niet.
Ik heb het gevoel dat ik opgelicht word door deze firma.
Wat kan/moet ik doen ? Welke stappen dien ik te ondernemen ?
Kan ik mijn voorschot terugeisen ?
Zij plegen toch contractbreuk als ze niet komen installeren op een datum die in het contract staat, ook niet op een tweede datum die ze voorstelden ... en dit alles zonder mij (de klant) iets te laten weten.
Kan ik een schadevergoeding eisen ?
Mvg
Diederik D'Hert