op pensioen wegen medische reden

Viviane VA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

op pensioen wegen medische reden

#1 , 09 nov 2018 11:20

geachte


ik wordt vanaf 1 december 2018 op defenitief pensioen gesteld !! ik ben 56 jaar en werk sinds 1982 bij zelfde werkgeven als onderhoudswerkvrouw staat er op papier van Medex . gezien de chroniciteit van mijn spierpijnklachten en weinig gunstige verbetering ,er geen stabiele werkhervatting meer haalbaar is! ik ben al sinds 21 juni 2018 op disponibiliteit gezet op 60% van mijn wedde!!

geen ernstige pathologie ( beschrijven ze!)

volgens personeels dienst ga ik een ambtenaren overheidspensioen trekken
mijn vraag is hoeveel zou mijn ambtenaren overheidspensioen dan bedragen !!

mvrg

viviane

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 09 nov 2018 19:15

Je bent injuni 2018 in dispo 60% geplaatst omdat je 36 maanden “ziekteverlof” op waren. (1 maand ziektekapitaal per dienstjaar) Hoelang je volle wedde bleef doorlopen na je laatste werkdag hing af van je vroegere ziekteperiodes. Weet dat deze regeling veeeel gunstiger is dan de regeling in de privé: ziekenkas na 1 maand afwezigheid tot aan je pensioenleeftijd.

Met 36 dienstjaren kom je in de buurt van een volle loopbaan van 42 jaar zodat je een kwasi vol pensioen zal krijgen waarvan de hoogte afhangt van je baremieke wedde. Je zal binnenkort wel de detailberekening van de zuidertoren ontvangen.

Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2018 16:30

Beste

Een volledige loopbaan voor een ambtenaar bedraagt voor de meeste ambtenaren 45 jaren, maar indien je
42 jaren effectieve dienst als ambtenaar hebt zal je pensioen ongeveer 70% van je laatste loon bedragen, exclusief vakantiegeld en eindejaarspremie.

Op mypension kan je sinds vorig jaar een Online raming van je pensioenbedrag terugvinden, er wordt ook rekening gehouden met eventuele tewerkstelling in een ander stelsel (privé of als zelfstandige).

https://www.pdos-sdpsp.fgov.be/nl/news/index.htm

U kan ook bellen naar telefoonnummer 1765 of via het contactformulier informatie vragen:

https://www.onprvp.fgov.be/NL/about/pag ... _mail.aspx

Tenslotte kan u ook voor informatie terecht in de regionale kantoren van de pensioendienst of uiteraard in de hoofdzetel aan het Zuidstation in Brussel.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”