Onteigend

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

Onteigend

#1 , 10 nov 2018 14:36

Ik ben onteigend door de Stad nl 3 are van mijn tuin voor een verkaveling. Tot heden geen voorstel van schadevergoeding gehad en natuurlijk ook geen geld en geen enkele correspondentie sedert 2 jaar. De werken zijn gestart nl het kappen van bomen (bos). Ze zitten nu op 10 meter van mijn tuin. Kunnen ze mijn tuin reeds inpalmen zonder dat ik schadeloos ben gesteld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 nov 2018 16:03

Is er al een onteigeningsakte verleden? Ze kunnen niets doen alvorens jij uw akkoord hebt gegeven over de prijs.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2018 16:19

De overheid kan pas bezit nemen als de door de vrederechter bepaalde provisionele vergoeding in de Deposito- en Consignatiekas gestort is.
Zie art. 53 Vlaams Onteigeningsdecreet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Reclame

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

#4 , 10 nov 2018 18:22

Is er al een onteigeningsakte verleden? Ze kunnen niets doen alvorens jij uw akkoord hebt gegeven over de prijs.
Nee, geen akte en geen akkoord over de prijs.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 nov 2018 20:08

Wacht dan gewoon af, of informeer eens bij de stad. Zij zullen u waarschijnlijk meer kunnen zeggen dan de leden hier op dit forum. Onze glazen bol is momenteel voor onderhoud naar de garage.

Terug naar “Andere”