Bespuwd door buschauffeur van de lijn en rijdt vervolgens te snel en zigzaggend over de baan.

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Bespuwd door buschauffeur van de lijn en rijdt vervolgens te snel en zigzaggend over de baan.

#1 , 09 nov 2018 20:05

Dinsdag geeft een buschauffeur van de lijn in mijn gezicht gespuwd nadat hij verkeerde manauver deed op de weg, toen ik hem vroeg wat die die allemaal deed, zegt hij dat ik mijn muil moet houden en spuwt in mijn gezicht en rijdt door met zijn bus.

Ik ben hem achterna gereden en hem een mooi filmpje waar die 70rijdt waar hij maar 50 mag met een dubbele bus. Ook zigzaggend over de weg rijdt en zijn boodschap in het scherm vervolgens verandert van geen dienst naar feestbus.

Als laatste staat die op film waar hij helemaal schuin op de baan stilstaat en vervolgens van alles roept en zijn duim in de lucht steekt en verder rijdt als hij ziet dat ik alles film.

Ik heb de klachtendienst van de lijn al gemaild zij hebben het filmpje ontvangen en gaan alles verder bespreken met de betreffende chauffeur, ik heb gezegd dat ik een schadevergoeding eis voor de agressiefe gedrag en het spuwen in mijn gezicht van de chauffeur, of dat ik alles door geef naar de media en eens zie wat zij ervan vinden. Ook heb ik eraan toegevoegd dat zo ene chauffeur niet met ene bus zou mogen rijden en deze man zou moeten ontslaan worden.

Kan ik hier iets meer aan doen, ik pik het niet dat in mijn gezicht wordt gespuwd en vervolgens word als een gek wordt verder gereden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 09 nov 2018 20:14

U hebt geen enkel bewijs voor het spuwen, denk ik?

Hoe is de snelheid vastgesteld? Hoe dan ook, denk ik niet dat dit als geëikte meting kan gezien worden. Zigzaggen is tot op zekere hoogte normaal met een dubbele bus. En wat hij op zijn scherm zet, zijn natuurlijk uw zaken niet. Allemaal moeilijk te zeggen zonder het filmpje te zien.

Uw "voorstel" aan De Lijn kan als chantage gezien worden, toch mee oppassen dat u niet degene bent die hier veroordeeld wordt.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 09 nov 2018 20:21

"Ik ben hem achterna gereden en hem een mooi filmpje waar die 70rijdt waar hij maar 50 mag met een dubbele bus. Ook zigzaggend over de weg rijdt en zijn boodschap in het scherm vervolgens verandert van geen dienst naar feestbus."

Misschien kun je het mooi filmpje verkopen aan De Lijn als promotiefilm:
"Met De Lijn sneller als het licht en in slalom met de feestbus naar de party"
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2018 20:42

Dus als iemand in je gezicht spuwt en geen film hebt gemaakt is het woord tegen woord? Kan toch moeilijk bij de flikken gaan met het speeksel van die man aan mijn gezicht en vragen om een dna staal?

Als mijn logisch redeneert zou niemand ene filmpje maken van een bushauffeur zonder dat die iets geeft misdaan. Op het filmpje is duidelijk te zien hoe die op een rechte baan zigzagt, dit is niet omdat die met een dubbele bus rijdt maar moedwillig.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 nov 2018 20:49

Als mijn logisch redeneert zou niemand ene filmpje maken van een bushauffeur zonder dat die iets geeft misdaan. Op het filmpje is duidelijk te zien hoe die op een rechte baan zigzagt, dit is niet omdat die met een dubbele bus rijdt maar moedwillig.
Kom nou.
Dus als iemand in je gezicht spuwt en geen film hebt gemaakt is het woord tegen woord? Kan toch moeilijk bij de flikken gaan met het speeksel van die man aan mijn gezicht en vragen om een dna staal?
U heeft mij gisteren bespuwd, weet u dat niet meer? Natuurlijk is het dan woord tegen woord. Wat verwacht u eigenlijk? Dat we iedereen op zijn woord geloven?

Geen camerabeelden, geen getuigen, geen bekentenis? Dan is het woord tegen woord.

Heeft u gefilmd tijdens het rijden (met een GSM?). Dan zou ik toch maar oppassen, wie een put graaft voor een ander.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 nov 2018 20:53

Die kerel geeft mij echt bespuwt, spijtig genoeg geen filmpje van, van zijn roekeloos rijgedrag heb ik wel een filmpje.

Als hier niets word aaangedaan ik begrijp al veel meer waarom mensen het heft in eigen handen nemen.

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2018 20:56

Als mijn logisch redeneert zou niemand ene filmpje maken van een bushauffeur zonder dat die iets geeft misdaan. Op het filmpje is duidelijk te zien hoe die op een rechte baan zigzagt, dit is niet omdat die met een dubbele bus rijdt maar moedwillig.
Kom nou.
Dus als iemand in je gezicht spuwt en geen film hebt gemaakt is het woord tegen woord? Kan toch moeilijk bij de flikken gaan met het speeksel van die man aan mijn gezicht en vragen om een dna staal?
U heeft mij gisteren bespuwd, weet u dat niet meer? Natuurlijk is het dan woord tegen woord. Wat verwacht u eigenlijk? Dat we iedereen op zijn woord geloven?

Geen camerabeelden, geen getuigen, geen bekentenis? Dan is het woord tegen woord.

Heeft u gefilmd tijdens het rijden (met een GSM?). Dan zou ik toch maar oppassen, wie een put graaft voor een ander.


Geen appels met peren vergelijken ik heb deze week gebeld naar de politie toen ik aan het rijden was op de autosnelweg, waarom? Omdat er iemand op de pechstrook aan het wandelen was.

Als ik zie dat ik die kerel niet kan pakken door het spuwen op mijn gezicht wil ik wel zijn busnummer en nummerplaat dat hij roekeloos en gevaarlijk rijdt is mooi meegenomen. Het ene weegt op tegen het andere mocht u het filmpje zien.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 09 nov 2018 21:00

Wat ik mij in stilte een beetje durf af te vragen : was er voor dat spuwen ook enige aanleiding ?

Niet dat zoiets goed te praten valt, maar toch... :roll: :?:

LeenW
Berichten: 12813

#9 , 09 nov 2018 21:02

Dus als iemand in je gezicht spuwt en geen film hebt gemaakt is het woord tegen woord? Kan toch moeilijk bij de flikken gaan met het speeksel van die man aan mijn gezicht en vragen om een dna staal?

Als mijn logisch redeneert zou niemand ene filmpje maken van een bushauffeur zonder dat die iets geeft misdaan. Op het filmpje is duidelijk te zien hoe die op een rechte baan zigzagt, dit is niet omdat die met een dubbele bus rijdt maar moedwillig.
Lijkt mij nogal logisch dat dit woord tegen woord is, of moet de politie ook iets aan u doen omdat u mij daarstraks in mijn gezicht hebt gespuwd? Dat filmpje kan een verkeersovertreding bewijzen, maar spuwen niet.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 09 nov 2018 21:04

1. Hij reed te snel. Om dat te kunnen vaststellen reed u dus ook te snel...….
2. Had u toelating om die man met zijn bus te filmen? Privacy....
3. Hoe gefilmd? Beide handen moeten aan het stuur...
4. Getuige van het spuwincident? Woord tegen woord, laster….

U riskeert zelf viermaal in de problemen te komen!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#11 , 09 nov 2018 21:06

Het filmen achter het stuur lijkt me moeilijk te vergelijken met het bellen achter het stuur, maar soit.

U kan uiteraard klacht neerleggen bij de politie, en u kan het filmpje daarbij overmaken. Het parket zal dan wel beslissen al dan niet over te gaan tot vervolging.

Ik begrijp dat bespuwd worden een stevige reactie uitlokt en keur dat ten stelligste af, maar veel meer is er niet dat u kan doen. Ik wilde u enkel erop attenderen dat het wel eens verkeerd zou kunnen uitpakken - da's al.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 nov 2018 21:26

1. Hij reed te snel. Om dat te kunnen vaststellen reed u dus ook te snel...….
2. Had u toelating om die man met zijn bus te filmen? Privacy....
3. Hoe gefilmd? Beide handen moeten aan het stuur...
4. Getuige van het spuwincident? Woord tegen woord, laster….

U riskeert zelf viermaal in de problemen te komen!

Nogmaals wat ik met mijn auto 70 rijdt waar ik 50 mag akkoord ik reedt te snel maar omdat met een dubbele bus te doen? Ook waar een bord achteraan hangt dat hij max 75 kan, zat hij dus goed door te duwen. Ik zal sneller stilstaan dan hij met zijn dubbele bus, wat betreft toestemming om te filmen die heb ik niet kunnen vragen aangezien die meteen weg reedt doe die op mij spuwde, wat mensen met hun dashcam filmen mag dus ook niet ofzo? Als de overheid mag filmen of foto’s nemen op de openbare weg, zie ik niet in waarom ik die bus niet mag filmen op de openbare weg. Oke weliswaar achter mijn stuur maar toch anders had ik helemaal niks om als klacht in te dienen. Anders is het terug woord tegen woord?

Dus ik heb geen bewijs omdat ik niet gefilmt heb dat hij mij geeft bespuwt maar vervolgens mag ik de bus niet filmen waar degene inzit die op mij geeft gespuwt? Klinkt onlogisch volgens mij. Wat zou u doen? Vragen of hij nog eens wilt spuwen maar dat hij wacht tot ik het op film heb ofzo?

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#13 , 09 nov 2018 21:30

1. Hij reed te snel. Om dat te kunnen vaststellen reed u dus ook te snel...….
2. Had u toelating om die man met zijn bus te filmen? Privacy....
3. Hoe gefilmd? Beide handen moeten aan het stuur...
4. Getuige van het spuwincident? Woord tegen woord, laster….

U riskeert zelf viermaal in de problemen te komen!

Nogmaals wat ik met mijn auto 70 rijdt waar ik 50 mag akkoord ik reedt te snel maar omdat met een dubbele bus te doen? Ook waar een bord achteraan hangt dat hij max 75 kan, zat hij dus goed door te duwen. Ik zal sneller stilstaan dan hij met zijn dubbele bus, wat betreft toestemming om te filmen die heb ik niet kunnen vragen aangezien die meteen weg reedt doe die op mij spuwde, wat mensen met hun dashcam filmen mag dus ook niet ofzo? Als de overheid mag filmen of foto’s nemen op de openbare weg, zie ik niet in waarom ik die bus niet mag filmen op de openbare weg. Oke weliswaar achter mijn stuur maar toch anders had ik helemaal niks om als klacht in te dienen. Anders is het terug woord tegen woord?

Dus ik heb geen bewijs omdat ik niet gefilmt heb dat hij mij geeft bespuwt maar vervolgens mag ik de bus niet filmen waar degene inzit die op mij geeft gespuwt? Klinkt onlogisch volgens mij. Wat zou u doen? Vragen of hij nog eens wilt spuwen maar dat hij wacht tot ik het op film heb ofzo?



Ik heb op camera dat ik 70rijdt waar ik 50 mag met vervolgens de dubbele bus die voor mij rijdt. Als die mens die mij geeft bespuwt daarmee gestraft word, dan wil ik gerust mijn boete nog betalen. Ik snap niet wat ik anders had moeten doen hem vanachter zijn stuur trekken en aan zijn oren trekken. Uw realitiet van niet filmen, u rijdt ook te snel, u lastert omdat ik niks op film heb. Zegt u dan eens tegrn mij wat ik had moeten doen om deze mens te straffen?

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 09 nov 2018 21:33

?
Misschien u eens afvragen of het aan u is om "deze mens te straffen" ?

Geeft dat gedrag gewoon door aan de Lijn, je moet niet direct zijn ontslag vragen.

Benjamindebacker
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#15 , 09 nov 2018 21:39

Wat ik mij in stilte een beetje durf af te vragen : was er voor dat spuwen ook enige aanleiding ?

Niet dat zoiets goed te praten valt, maar toch... :roll: :?:

De buschauffeur doet een maneuver door waardoor 2 auto’s achteruit moesten rijden. Terwijl wij al bezig waren en voorrang hadden tegenover de bus komt hij met zijn bus naar ons toegereden waardoor wij achteruit moesten rijden. Ik claxoneer en vraagt wat doe je nu, hij zegt als je niet zelf met een bus rijdt moet je u muil houden, daarop spuwt die in mijn gezicht en rijdt door.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”