Bedijsstempel vervangt geschreven gelezen en goedgekeurd?

Romena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bedijsstempel vervangt geschreven gelezen en goedgekeurd?

#1 , 08 nov 2018 14:19

Beste
Ik heb een kontrakt met een camping waar ik op jaarbasis een staplaats huur. Deze camping heeft mij ongelijk behandeldt en ik heb even het kontrakt erbij genomen ter nazicht.
Mij viel meteen op dat op de laatste pagina vermeldt staat dat beide partijen moeten handtekenen (dit deel is in orde), voorafgegaan door en geschreven gelezen en goedgekeurd.
Aan mijn zijde heb ik gehandtekend en handmatig geschreven gelezen en goedgekeurd. Aan hun zijde echter staan enkel de handtekening en bedrijfsstempel, niet het gelezen en goedgekeurd, noch handgeschreven, noch getypt.
Is dit kontrakt rechtsgeldig hierdoor, door dit ontbreken van hun geschreven en goedgekeurd bedoel ik dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 nov 2018 17:16

De campingeigenaar is toch de opsteller van het contract. Hij heeft het dus wel degelijk gelezen bij het opstellen en dus ook zeker goedgekeurd, anders zou hij deze tekst niet gebruikt hebben. Waarom zou hij dus nogmaals hiervoor moeten tekenen en zeggen dat hij het gelezen heeft?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 nov 2018 19:37

Waarom zou dit contract niet geldig zijn ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 08 nov 2018 20:05

De huurovereenkomst ontstaat rechtsgeldig door de loutere wilsovereenkomst, het contract is slechts ter bewijs. Het ontbreken van de handtekening van de tegenpartij (!) kan hier niet in uw voordeel worden ingeroepen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Romena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2018 10:56

De camping behandeld mij oneerlijk. Zo kan ik, doordat er meerdere caravans op mijn waterleiding blijken aangesloten te zijn, geen constant warme douche van mei dit jaar. Ik heb hier een audio-opname van met m'n buurvrouw. Tevens heb ik een aantal wanpraktijken aan het licht gebracht en als reactie heeft de camping mij hun opzeg gedaan. Dit is een reactie tegen mij persoonlijk want indien ik een particuliere koper vindt voor 31 december, mag mijn caravan wél blijven en de koper ook. Ik had eerst voorgesteld om nog minstens een half jaar verder te huren zodat ik mijn caravan in alle rust kon verkopen maar ze zetten mij op oudejaarsavond buiten. Ik wil dus een manier vinden om niet als grote verliezer op straat te eindigen. Iemand advies aub?

Romena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 nov 2018 10:59

Vermits er duidelijk vermeldt (getypt) staat dat BEIDE partijen een geschreven gelezen en goedgekeurd moeten plaatsen samen met hun handtekening. Hun geschreven en goedgekeurd ontbreekt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2018 11:07

Dit gaat je zeker niet helpen, de uitbater hoeft dit niet te schrijven, hij kan bewijzen dat dit contract van hem komt en dit is meer dan genoeg.
De reden waarom men dit op zeer veel contracten schrijft, dit is om bij ernstige discussies een grafoloog te kunnen inschakelen, maar hier is er geen discussie over het contract, er staat zelfs een stempel van de uitbater op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Romena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 nov 2018 11:19

Mijn vraag is eigenlijk wat ik wél nog kan doen. Het is toch niet eerlijk dat een camping alleenheerschappij heeft en zomaar kan doen en laten wat ze willen én daarbij nog een alleenstaande moeder op straat zetten. Indien ik geen nieuwe plaats én transport kan bekostigen voor 31 december, krijg ik de 1000€ waarborg niet terug én moet ik m'n caravan afgeven dus elk advies is zeer dringend welkom. Zit aan het einde van m'n Latijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 nov 2018 11:43

Eerst en vooral is de opzeg periode juist, wat in je opzeg staat ?

Want ik veronderstel dat je elk jaar kan opgezegd worden !

Ik denk dat je zeer weinig kan doen, de Vrederechter ???
Als dit contract in orde is wat kan er nog gedaan worden??
De verhuurder heeft ook zijn rechten om je opzeg te geven !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”