wat moet ik doen

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

wat moet ik doen

#1 , 07 nov 2018 17:21

Heb zoals altijd bij de garage mijn auto binnen gedaan voor onderhoud en ook zoals altijd een vervangwagen gekregen om die dag mee te rijden.
Reeds bij het naar huis rijden deed de vervangwagen al raar bij het rijden, s'anderdaags als ik ermee mijn man wil gaan halen naar zijn werk was het nog steeds raar hoe de auto rijd op de weg.
Plots valt hij stil op de autoweg en wil niet meer starten, wij zijn verbaast en bellen de garage en melden dit voorval en dat de auto al raar deed vanaf dat wij hen haden in ons bezit.
Wij hadden nooit gedacht dat de auto zo plots zou gaan stilvallen.
De garage heeft een takelwagen laten komen en ons naar huis laten brengen.
Het was de eerste keer in al die jaren dat wij zoiets hadden meegemaakt met een reserve wagen van de garage.
De garage had ons onmiddelijk ook een ander vervangvoertuig gegeven en s'anderdaags ga ik onze wagen terug halen uit de garage waar die in onderhoud was
Na een paar weken krijg ik een brief met de rekening van de takelwagen en de reparatiekosten van de vervangwagen die op de weg plots was stil gevallen.
Nu beweren zij dat ik in de auto diesel had in gedaan in plaats van naft, wat helemaal niet waar is want ik had nog helemaal niets in de auto gedaan.
Er was nog voldoende in de tank om terug te rijden tot de garage waar ik hem ophaalde en dan daar hem te laten bijvullen.
Maar aangezien ik niet eens ben kunnen terugrijden tot de garage, heb ik ook niets getankt.
Wij rijden met een leasing auto van die garage met een full omnium verzekering, hoe en met welke formule de vervangwagen van de garage is verzekerd weet ik nie.
Maar ik heb er niet mee getankt, daar die auto stil is gevalen op de autostrade alvorens ik er mee terug tot aan de garage zijn geraakt, nu sturen ze mij zonder enige uitleg het factuur van het repareren van de vervangwagen.
Zij willen mij dus de rekening laten betalen van het herstel van de vervangwagen, dat is duren hé.
Nu is mijn vraag kunnen zij mij die doen betalen aangezien ik niet eens getankt heb met die wagen, als ik niet heb getankt met die wagen is het de vorige bestuurder die de auto heeft binnengebracht die er verkeerde brandstof heeft ingedaan en niet ik , daar ik niet eens getankt heb met die wagen.
Maar ik ben degene die is stil gevallen op de autoweg, dus moet ik betalen volgens hen.
Dit is toch te gek voor woorden.
Hoe los ik dit het op een correcte manier nu op met die garage, kunnen zij mij nu voor iets doen betalen waar ik niet verantwoordelijk voor ben.
Graag uw raad..
.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 07 nov 2018 17:31

Wordt die auto dan niet volgetankt meegegeven en de km stand opgeschreven?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2018 17:42

inderdaad de auto is volgetankt aan ons gegeven, maar de km stand hebben zij ons niet laten ondertekenen bij het geven van de sleutels van de vervangwagen.
Ze geven mij de sleutel van de vervangwagen en ik moet die dan zelf zoeken op hun parking waar die ergens staat en er dan gewoon mee weg rijden, zo doen zij altijd.
ze rijden mij nooit de auto voor, ik moet enkel de papieren tekenen dat ik een reserve wagen van hen in gebruik heb.
Wat zij daarna met die papieren doen weet ik niet, want ik moet ook gewoon een papier tekenen dat ik hem heb terug gebracht, wat ik niet heb kunnen doen omdat hij terug naar de garage is gebracht via de takeldienst.
Mijn vraag is, kan de garage mij nu verantwoordelijk stellen voor iets dat ik niet heb gedaan.
Mijn vraag is ook zijn zij dan daar niet voor verzekerd, daar het een vervangwagen is.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 07 nov 2018 17:47

Ik denk ...vrees, dat de antwoorden op uw vragen in het document staan dat u blindelings hebt ondertekend.
Aangezien we niet weten wat er in staat....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 nov 2018 18:04

Wat moet ik nu doen, want ze sturen enkel een factuur zonder uitleg erbij.
Uit de factuur kan ik enkel afeiden wat ze hersteld hebben en dan lees ik erin dat ze de leidingen van de wagen hebben gereinigd en dat ze er terug brandstof hebben in gedaan.
Mijn vraag is nu moet ik naar de garage gaan om te zien wat zij hebben geschreven op die papieren nadat ik ze heb ondertekend.
Want zij kunnen er natuurlijk bij schrijven wat ze willen, ik kan dat niet zien en ook niet weten wat ze allemaal doen met die papieren nadat ik die heb ondertekent.
Wat ik nu wil weten is: 1) kunnen zij mij dit doen betalen
2) dekt de verzekering dat dan niet, daar wij een full omnium assistance
depannage auto verzekering hebben 24/24.
Of willen zij ons gewoon doen betalen en ook nog eens hun verzekering van de rvervangwagen dit doen betalen.
Ik weet niet hoe zij denken, maar eerlijk en proper is het zeker niet.
Wij willen maar een ding weten nu, wat moet ik nu doen om dit recht te zetten.

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 nov 2018 18:14

Heb niets ondertekend, want de auto is terug gebracht met de takeldienst.
Dus ik heb geen enkel papier ondertekend dat ik de auto heb teruggebacht bij hen in de garage, daar de bestuurder van de takeldienst die heeft terug gebracht naar de garage en ik daar niet bij was.
Dus zij kunnen geen enkel papier hebben dat ik ondertekend heb bij teruggave in de garage daar ik er niet eens bij was als die is terug gebracht.
Het is heel vreemd hoe die garage nu doet met ons.
Wat moet ik in hemels naam nu doen om dit alles tot een juist einde te brengen.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 07 nov 2018 18:20

Ik bedoel het document dat u hebt getekend toen u de wagen meekreeg.
Of de garage een verzekering heeft voor dit risico kan ik niet weten,

"daar wij een full omnium assistance
depannage auto verzekering hebben 24/24."
Lees de voorwaarden van uw polis.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 nov 2018 18:32

Wat moet ik nu morgen doen:
1) aan de garage de documenten allemaal opvragen en dan kan ik al zien wat zij er allemaal hebben opgeschreven.
2) Wij hebben ook een verzekering omnium, eens kijken wat daarin staat.
3) Wij hebben ook een familiale verzekering, met rechtsbijstand, mischien kan die ook iets doen mocht het nodig zijn.
Dit is wat ik nu allemaal bedenk, maar wat is uw raad nu wat ik moet doen morgen om het recht aan mijn kant te krijgen en wat ook maar normaal is in deze zaak..

adizal

#9 , 07 nov 2018 18:52

Zoals reeds vermeld, zou ik mij vergewissen wat er in het contract staat.
Wanneer daar in staat dat de wagen volgetankt word afgeleverd en volgetankt moet teruggebracht worden sta je al steviger en dan zou ik dat onder hun neus schuiven en vooral de factuur aangetekend betwisten.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#10 , 07 nov 2018 18:53

Aan de garage vragen waarom ze u verantwoordelijk stellen voor de schade. Hun er op wijzen dat er amper met de auto werd gereden en er dus niet werd bijgetankt aangezien tank vol was bij overhandiging auto. Fiche met km-standen vragen.

Wat uw verzekeringen betreft, dat moet je zelf nalezen in de polissen maar het zou me verwonderen dat deze schade gedekt is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 nov 2018 19:07

Zal ik morgen allemaal ees doen.
Mijn oprechte dank, voor de goede raad die u mij reeds gaf.
Mocht ik juridische hulp nodig hebben, dan hoor je nog van mij.
Want ik laat mij zo niet behandelen door die garagehouder.
Nog een vriendelijke groet.

Terug naar “Consumenten Koop”