Ook woon-werkverkeer vergoeding voor flexijob?

Anneliefje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ook woon-werkverkeer vergoeding voor flexijob?

#1 , 07 nov 2018 15:37

Ik zocht al een tijdje naar een toffe bijverdienste om te combineren met mijn fulltime job en heb deze eindelijk gevonden (avonduren, enkele rit halfuurtje rijden met de auto om daar te geraken). De afstand is voor mij geen struikelblok, en de handelszaak (partitair comité 119) liet mij al snel weten dat ze met mij in zee willen.

Alleen gingen ze eens "navragen" of ik wel recht heb om een vergoeding op vlak van woon-werkverkeer. Er rekening mee houdende dat ik per avond maar 2 uurtjes werk maar er wel een uurtje voor in de auto zit... Zou een beetje sneu zijn als ik hier geen vorm van compensatie voor krijg.

Dus mijn vraag is: krijg je als flexijobber eigenlijk wel een compensatie voor woon-werkverkeer in dit paritair comité, en heeft iemand enig idee hoeveel deze zou bedragen? De handelszaak gaat mij pas volgende week iets laten weten.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 07 nov 2018 16:30

In PC119 heb je recht op een vergoeding als je met de wagen rijdt (wees blij: er zijn niet veel sectoren waarin dit hoeft).
Dit is berekend volgens de volgende tabel:
https://acv-voeding-diensten.acv-online ... 404321.pdf

Reclame

Terug naar “Andere”