hoe laat je iemand dood verklaren

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

hoe laat je iemand dood verklaren

#1 , 07 nov 2018 14:48

Mijn vraag is: hoe laat ik nu iemand dood verklaren die al ongeveer 18 jaar vermist is opgegeven.
Wij zullen nu eindelijk toch moeten aanvaarden dat die persoon niet meer in leven zal zijn.
Hoe moeten wij dat doen die aangifte, gaag uw raad aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 nov 2018 15:01

Veel zal afhangen van hoe deze persoon verdwenen is. Je kan voor de "gerechtelijke verklaring van overlijden" gaan, maar dan moet de persoon wel in levensbedreigende omstandigheden zijn verdwenen (bijvoorbeeld een vliegtuigcrash waarvan niet alle inzittenden teruggevonden werden).

Als de persoon gewoon met de noorderzon vertrokken is, denk ik dat het véél moeilijker zal zijn om deze te laten dood verklaren (hoe ga je immers bewijzen dat zo iemand dood is). Deze persoon zal dan eerder gewoon uitgeschreven worden uit ons bevolkingsregister...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 07 nov 2018 15:14

Afhankelijk van het doel dat jullie wensen te bereiken zijn er nog andere mogelijkheden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2018 18:46

Wat zijn die mogelijkheden dan als ik dat mag vragen ???

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2018 11:04

Wat zijn die mogelijkheden dan als ik dat mag vragen ???
Kan je eerst op de vragen antwoorden?

Die van mij was: HOE is de persoon in kwestie vermist geraakt?
De vraag van Thomas was: WAT is het DOEL, om deze persoon dood te laten verklaren? (Met andere woorden: wens je gewoon afscheid te kunnen nemen? Is het de bedoeling om de nalatenschap van de vermiste te kunnen afhandelen? Etc, etc...)

Zonder antwoorden op bovenstaande vragen, kan niemand u een correct antwoord geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Hibou
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 nov 2018 00:39

ja, wij willen afscheid nemen en het nalatenschap volgd dan ook, zo is dat.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 nov 2018 09:40

Die van mij was: HOE is de persoon in kwestie vermist geraakt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”