winkeldiefstal eerste maal

Layla haydari
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

winkeldiefstal eerste maal

#1 , 06 nov 2018 20:42

hi
ik heb paar dagen geleden samen met mijn vriendin naar supermarkt gaan winkelen ,wij hebben paar dingen in onze tas gestoken en zonder betalling naar buiten ,verkoopster van winkel vragen ons om onze tasen laten legen de waarde was 80euro en betalen wij daar in winkel.
de politie werd erbij gehaald eb er werd een proces verbaal opgesteld .wij hebben vingerafdrukken moeten geven en foto laten trekken,wij zijn alle twee meerjarige. wat is de straf van ons en wat moeten wij verwachten
?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 06 nov 2018 23:53

Waarschijnlijk niets. De meeste parketten hebben de onderrichting gegeven dat een winkeldiefstal onder de € 150 een VPV (verkort pv) is. Dit wordt NIET naar het parket verstuurd. Dus zal het parket geen straf geven voor iets waarvan ze zelfs geen weet hebben.
De volgende keer is een ander liedje want dan hebt u voorgaande.

Layla haydari
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2018 08:01

ja de warde was voor alle twee 80 euro en wij betalen in winkel 115 euro , hebben jullie idee welke straf is voor ons?

Reclame

Layla haydari
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2018 08:11

ik bedoel boete , of werkstraf of gevangins? welke is voor ons , bij zo een geval ?

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 07 nov 2018 08:33

kijk eens hierboven naar het eerste antwoord dat u kreeg ?

Er staat wel bij "waarschijnlijk" , dus niets is zeker, maar toch...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”