Tegemoetkoming Hulp van derden

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Tegemoetkoming Hulp van derden

#1 , 05 nov 2018 19:28

Ik ben in augustus gehuwd in gemeenschap van goederen. Omdat ik al meer dan 10 jaar invalide ben, heb ik binnenkort recht op de tegemoetkoming "Hulp van derden". Nu vraag ik mezelf af of deze tegemoetkoming persoonlijk blijft of tot de gemeenschap van goederen behoort. Ik zou denken persoonlijk omdat de volgende reden: "Deze zijn eigen omdat ze tot doel hebben het levensonderhoud van de gerechtigde te verzekeren". Wie kan mij hier de nodige en juiste informatie over verschaffen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 05 nov 2018 19:33

Wat ze willen zeggen is dat binnen jullie huwelijk -onafgezien van het type huwelijkscontract- de tegemoetkoming enkel mag dienen voor het doel waarvoor ze wordt verleend.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bennybernaer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 nov 2018 19:37

Wat ze willen zeggen is dat binnen jullie huwelijk -onafgezien van het type huwelijkscontract- de tegemoetkoming enkel mag dienen voor het doel waarvoor ze wordt verleend.
Dus het blijft van mij persoonlijk?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 05 nov 2018 19:41

Wat ze willen zeggen is dat binnen jullie huwelijk -onafgezien van het type huwelijkscontract- de tegemoetkoming enkel mag dienen voor het doel waarvoor ze wordt verleend.
Dus het blijft van mij persoonlijk?
Juridisch niet wegens jullie huwelijksstelsel.
Maar als voorwaarde om de toelage te krijgen moet het geld gebruikt worden waarvoor het dient,
zoals in de voorwaarden staat.
Het is vergelijkbaar met kindergeld. Dat komt ook in de gemeenschap maar het is bedoeld voor de
opvoeding van de kinderen.

Blijkbaar is er één of ander probleem dat u niet vermeld.....want ik zie geen dilemma.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Vee1973
Berichten: 23

#5 , 02 dec 2018 09:17

Beste, ook ik krijg Hulp van Derden uitkering. Deze uitkering is NIET inkomengebonden. Zelfs indien uw gezinsinkomen verhoogd, kan u uw uitkering behouden. Dat weet ik met zekerheid uit ervaring.
Het allerbeste gewenst.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”