schuldbekentenis

doffertje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

schuldbekentenis

#1 , 03 nov 2018 22:10

ik heb een papier met een geschreven schuldbekentenis waar op staat dat bij de verkoop van de woning ik het bedrag mag innen . Kan de persoon hier nog onderuit ? Is gewoon geschreven en ondertekend met gelezen en goedgekeurd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 04 nov 2018 08:24

Woning van wie? Schuldbekentenis van wie? Schuld van wie aan wie? Papier gedagtekend? door wie?

doffertje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2018 10:17

Woning van wie? Schuldbekentenis van wie? Schuld van wie aan wie? Papier gedagtekend? door wie?
het is en schuldbekentenis van mijn ex die hij geschreven heeft bij de echtscheiding . De woning is de woning die we kochten tijdens ons huwelijk maar staat alleen op zijn naam . Hij heeft deze schuldbekentenis geschreven omdat ik ook heb meebetaald aan de woning .

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 04 nov 2018 10:19

was u gehuwd volgens het wettelijk stelsel of met een huwelijkscontract (scheiding van goederen)

doffertje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 nov 2018 18:18

was u gehuwd volgens het wettelijk stelsel of met een huwelijkscontract (scheiding van goederen)
scheiding van goederen

eylis
Berichten: 8837

#6 , 05 nov 2018 19:42

Begrijp ik nu dat uw ex tijdens jullie huwelijk (onder scheiding van goederen) een woning kocht (ten persoonlijke titel, wat perfect kan in het systeem van scheiding van goederen) en dat u meebetaald heeft aan zijn eigendom waarvan u officieel niets bezit? Dan is zo'n handgeschreven papîertje tussen u beiden in feite niets waard. Want de notariële koopakte is het enige wettelijke bewijs van wie de woning is.

doffertje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 nov 2018 19:25

we hebben die woning samen gekocht , tijdens ons huwelijk

eylis
Berichten: 8837

#8 , 06 nov 2018 19:35

In uw 2e post meldt u dat uw ex de woning "op zijn naam staat". Als op de notariële akte uw naam niet vermeld is als mede-igenaar, is de woning van uw ex.

Terug naar “Andere”