onslag wegens stopzetting

pascalco
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

onslag wegens stopzetting

#1 , 01 nov 2018 16:02

Beste, op 1 oktober heb ik mijn ontslag gekregen, reden: stopzetting van bedrijf
Mijn opzegperiode is bijna 6 maand en gaat dus tot maart 2019
Het bedrijf doet de deuren toe vanaf 1 januari 2019, dus vanaf 1 januari ben ik vrij van prestatie...

Heb nu 2 vragen:

1st vraag: na de sluiting van het bedrijf gaat mijn baas wel nog verder met zijn ondernemingsnummer, maw sluit het bedrijf dan wel echt? want er staat niets op papier. ondertussen ben ik wel mijn job kwijt

2de vraag: vanaf januari ben ik vrij van prestatie maar hij heeft dit enkel mondeling bevestigd, kan ik ondertussen in deze periode bij een andere werkgever starten?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 03 nov 2018 15:35

2de vraag: vanaf januari ben ik vrij van prestatie maar hij heeft dit enkel mondeling bevestigd, kan ik ondertussen in deze periode bij een andere werkgever starten?
Vraag om dat op papier te zetten.

Ja.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2018 23:46

2de vraag: vanaf januari ben ik vrij van prestatie maar hij heeft dit enkel mondeling bevestigd, kan ik ondertussen in deze periode bij een andere werkgever starten?


Ja.
serieus risico al een nieuwe arbeidsovereenkomst tekenen zonder schriftelijke bevestiging van vrijstelling prestatie
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”