terugvordering

henri6
Topic Starter
Berichten: 13

terugvordering

#1 , 02 nov 2018 21:31

Hallo,
Op 30 augustus 2016 heb ik mijn ex verlaten .
We zijn officieel gescheiden op 25 juli 2017,bij die uitspraak was er een bijkomende uitspraak van bijzondere maatregelen.
Een daarvan was dat ik vrijgesteld zou zijn van schulden die mijn ex zou gemaakt hebben na 30 augustus 2016,dus na ik haar verlaten heb.
Die schulden heeft ze zeker gemaakt door voor 6400 euro aan huishuur die ze niet betaald heeft nadat ik haar verlaten heb.
Het vredegerecht heeft onss beide aansprakelijk gesteld voor die schulden daar het huurcontrakt door ons beide in 2014 was ondertekent.
Door de bijzondere maatregelen kan ik het bedrag terug vorderen van mijn ex.
De vraag is wanneer want ik betaal nu 200euro per maand af,en zij betaald nog steeds niets,dus ik draai op voor de volledige schuld.
Kan ik nu al een procedure tegen haar opstarten ,of pas na betaling van het totale bedrag.
volgens de pro deo advokate die ik had ,kan ik nu al na enkele betalingen de procedure opstarten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding