Deurwaarders

Nicky89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deurwaarders

#1 , 01 nov 2018 12:10

Beste,

Deze week is er een deurwaarder langs geweest als wij niet thuis waren en bepaalde dingen opgeschreven voor de zaak van mijn vriend. Maar de goederen die hij heeft opgeschreven zijn niet van de zaak. Alles wat opgeschreven is van mij of van iemand anders. Zoals het afwasmachine die van de huisbaas is en een spiegel van een vriend van ons die ik moest versieren/schilderen. Ook mijn laptop werd opgeschreven en die heb ik nodig voor mijn werk, zelfstandige die een tattooshop aan het opstarten is. En zonder die laptop kan ik mijn werk niet doen dus raad het maar: Nog meer problemen. Dus niets is van de maatschappelijke zetel. Plus dat ze het slot kapot gemaakt hebben en wij nu de deur niet meer kunnen sluiten en deze buurt is nogal gekend voor inbraken dus raad het maar nog eens: NOG MEER PROBLEMEN. Schade aan het huis dus. Wij hebben ook een hond dus de kans dat die weg gelopen was, was ook mogelijk.
Wij kunnen hier dus helemaal niet mee lachen en daar willen we een compensatie voor. Mijn vriend heeft al financiële problemen genoeg en nu hebben ze het slot ook nog eens geforceerd en kapot gemaakt waardoor wij nu nog meer kosten hebben.

Nu aangezien al die spulletjes niet tot de maatschappelijke zetel behoren maar van mij persoonlijk zijn en ik niets te maken heb met de zaak kunnen ze dat toch helemaal niet in beslag nemen? Want het is toch mijn schuld niet dat de zaak van mijn vriend slecht gaat?

Kan iemand mij daarbij helpen aub. Want ik denk als ik kan bewijzen dat de spulletjes van mij en niet van de maatschappelijke zetel dat ze die toch helemaal niet kunnen komen halen?

Aub, iemand help want die heeft niet alleen spullen van iemand anders opgeschreven maar ook kastjes die al generaties lang in mijn familie zijn. Die wil ik zeker niet kwijt.


MVG,

Veronique

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 nov 2018 12:24

Indien jij daar ook bent gedomicilieerd, kan ALLES wat in de woning worden opgeschreven, aangeslagen en verkocht.
Je zal met facturen (op uw naam) moeten bewijzen dat deze zaken uw persoonlijke eigendom zijn.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2018 12:26

De eigenaar moet bewijzen dat de in beslag genomen zaken niet van de schuldenaar (uw vriend zijn). Dat kan met alle mogelijke middelen.
U kan eerst proberen de deurwaarder te overtuigen. Als dat niet lukt moet u zelf een revindicatieprocedure starten bij de beslagrechter. Daarvoor moet u door een gerechtsdeurwaarder een dagvaarding laten betekenen aan degene die beslag gelegd heeft én aan uw vriend. Daarvoor schakelt u best een advocaat in. Dat gaat dus geld kosten.
Als de zaak van uw vriend zijn schulden niet kan betalen en er al beslag gelegd wordt, kan hij zich misschien beter laten failliet verklaren. Dan kan de deurwaarder ook niet meer tot verkoop over gaan en zal u de zaak verder moeten bespreken met de curator. Die kan vaststellen dat de in beslag genomen zaken niet van de zaak zijn en nooit door de zaak werden aangekocht.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 01 nov 2018 12:43

Ter aanvulling: deurwaarder kan perfect slotenmaker inschakelen om het slot open te maken. De kosten daarvan zijn voor u.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 nov 2018 14:44

Ik zie in uw betoog helaas geen onregelmatigheden.

Contacteer zo snel mogelijk de deurwaarder met alle mogelijke bewijsstukken (dus niet enkel facturen, denk aan kredietkaartuittreksels, onderhandse akten, etc) om aan te tonen dat deze spullen uw eigendom zijn. De doeleinden van de spullen zijn niet relevant (al dan niet voor het werk) als u kan aantonen dat ze gewoon uw eigendom zijn.

Informeer ook de huisbaas, en meld hem dat er beslag is gelegd op zijn huishoudapparaten zodat ook hij het nodige kan doen.

Op termijn zal je om gerust te zijn, toch die maatschappelijke zetel moeten wegkrijgen hoor. Erg gevaarlijk zo.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”