Onderlinge overeenkomst ongeldig?

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Onderlinge overeenkomst ongeldig?

#1 , 30 okt 2018 20:28

Ik woonde feitelijk samen met mijn ex vriendin,
We hebben een jaar geleden toen we nog samen waren een onderhandse akte laten opstellen bij de notaris ivmverdeling huis , auto enz..

We hebben die samen thuis getekend met de vermelding van datum plaats en gelezen en goedgekeurd in 3 exemplaren.

Mijn ex heeft deze dan binnengebracht bij de notaris ter registratie, ik heb e registratie betaald en ging ervan uit dat dit in orde was.

Echter nu zijn we uit elkaar en blijkt dat ze zonder mijn medeweten tussen gelezen en goedgekeurd in heel klein nt geschreven alvorens deze bij de notaris binnen te brengen.

Mijn exemplaar heeft ze doen verdwijnen.
Gevolg nu beweert ze dat ze nooit akkoord is gegaan met deze overeenkomst.

Is deze dan ongeldig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 31 okt 2018 08:38

En staat op uw exemplaar ook een nt? Nu vraag ik me ook wel af of "nt" beschouwd wordt als "niet" Ik heb altijd gemeend dat de zin "gelezen en goedgekeurd" met de hand voluit geschreven dient te worden. "nt" is niet voluitgeschreven. Vreemd ook dat de notairs dat kleine "nt"je niet opgemerkt heeft. Als de letters echt afwijken (qua grootte en plaatsing) van de geschreven zin, kan men aannemen dat bevoegde personen gaan merken dat er gesjoemeld is. Bovendien, vraag ik me af of een akte laten registreren waarop zou staan dat men niet akkord is met de akte, tamelijk eigenaardig en verdacht is. Ik denk dat uw akte (als ze geregistreerd is) wel geldt. Meldt uw partner dat schriftvervalsing van een akte een strafmisdrijf is.

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2018 14:07

Mijn exemplaar heeft ze laten verdwijnen,
Ik heb enkel de registratienummer het registratiekantoor heeft geen kopie bewaard.
Je kan duidelijk zien dat de nt er achteraf is bijgeschreven , staat in een andere richting als de rest van de zin.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 31 okt 2018 16:21

Hoezo het registratiekantoor heeft geen kopij? Als u een registratienummer heeft, refereert dat uiteraard naar een geregistreerde bewaarde kopij...

Mister84
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2018 19:19

Notaris zegt dat ze op het registratiekantoor geen exemplaar bewaard hebben.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 01 nov 2018 19:38

Dan is het nooit geregistreerd geworden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”