Uittredende plaatsbeschrijving

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

Uittredende plaatsbeschrijving

#1 , 30 okt 2018 23:06

Als in de huurovereenkomst staat:

"Er zal tussen partijen op gemene kosten een omstandige plaatsbeschrijving worden opgemaakt , zowel bij intrede van de huurder als bij het verlaten van het gehuurde goed. Zij duiden daartoe de eigenaars aan".

Begrijp ik het goed dat ik de verhuurder de opdracht geeft een uittredende plaatsbeschrijving op te maken (of laat opmaken)? Of lees ik het verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 31 okt 2018 08:41

Neen het is een clausule die zegt dat bij in en uitgaand een omstandige plaatsbeschrijving word opgemaakt.
Ik ben het echter niet eens met het woord gemene kosten.
Wanneer er meer dan 1 appartement zou zijn, zou dit neerkomen op de betekenis, de kosten voor de plaatsbeschrijving gemeenschappelijk gedeeld worden door alle huurders, bovendien word de eigenaar daarvan vrijgesteld omdat hij geen deel uitmaakt van die gemeenschap.
Volgens mij is dit een foutieve clausule.

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2018 09:07

Ik begrijp wel dat een plaatsbeschrijving moet worden opgemaakt.
Ik begrijp niet wat er bedoeld word " zij duiden daartoe de eigenaars aan".

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 31 okt 2018 09:13

Gemeen is gewoon een nederlands woord, synoniem voor gezamenlijk of gemeenschappelijk. In deze context slaat het gemeen op de contractuele partijen, verhuurder en huurder. De clausule betekent dat de eigenaar de PB gaat maken en dat de huurder daarvoor een vergoeding moet betalen. Kunnen kosten zijn voor de afdrukken van de PB. Best eens vragen!

Gebruiker33
Topic Starter
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 okt 2018 09:31

Ok, bedankt.

Terug naar “Huren”