bomen en onkruid snoeien op grond naast sporen

Topheke
Topic Starter
Berichten: 16

bomen en onkruid snoeien op grond naast sporen

#1 , 31 okt 2018 08:01

Beste,

wij hebben 3 jaar geleden een huis gekocht waarvan onze perceel grenst aan treinsporen.
De toenmalige eigenaars hebben achter de schutting bomen laten zetten. Tegen ons hebben ze gezegd dat dit met toelating van Infrabel was. Echter hebben we daar geen bewijs van.

Nu zou ik graag die bomen laten snoeien of aftoppen want ze beginnen redelijk hoog te komen en zon weg te nemen. Ook hebben we heel veel last van woekerplanten en onkruid die van achter onze shutting erdoor of zelfs eronder doorkomen.

Ik zou dus graag willen weten wie verantwoordelijk is om dit onkruid aan te pakken op grond aan de sporen?
mag ik via ladder tot op deze grond komen om het zelf te doen? dat is echt vlak naast de sporen dus ik zou denken van niet wegens veiligheidredenen.
Is Infrabel hiervoor aan te spreken? weet iemand hoe, want vind niets terug omtrent dit onderwerp op hun site of Google.

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 31 okt 2018 08:44

Infrabel zal inderdaad uw aanspreekpunt zijn, geen idee of ze effectief een ploeg gaan sturen, maar hou ons op de hoogte!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 31 okt 2018 09:31

Vroeger had NMBS speciale treinen die het onkruid langs de sporen op regelmatige wijzen besproeiden met verdelger (Roundup)
Nu mag dat niet meer, dus laten ze het staan.

Reclame

Terug naar “Andere”