Tweedehands voertuig verkoop

issam
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Tweedehands voertuig verkoop

#1 , 30 okt 2018 14:09

ik heb mijn wagen te koop geplaatst in een facebook groep voor €1500 en een persoon bood €1400.
ik ging hiermee akkoord en dan stuurte hij me de volgende dag dat hij maar €1000 wou betalen, ik weigerde en vertelde dat hij €1400 had geboden en dat hij dat zal betalen. Is zijn bod niet bindend? kan ik hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 30 okt 2018 14:11

Altijd voorschot vragen, nu sta je nergens.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2018 14:12

Als hij effectief bevestigd heeft dat hij 1400€ biedt voor het goed en akkoord gaat met alle andere voorwaarden dan is de koop gesloten. Heeft hij bij zijn bod nog voorwaarden geformuleerd die niet voldaan zijn?

Reclame

issam
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 okt 2018 14:18

hij stuurde via een bericht dat hij €1400 bood en ik ging akkoord.
volgende dag haakte hij af. alles was voldaan aan de voorwaarden, hij had de mogelijkheid om extra onderdelen te krijgen voor een meerprijs maar dit wou hij niet en ik ging hiermee akkoord.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 okt 2018 21:24

Dat is bindend
Alleen kost het u meer dan het waard is om af te dwingen dat de "koper" zijn aankoopbelofte nakomt ...

Terug naar “Andere”