Vrijwillig uit collectieve gestapt

wendey1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vrijwillig uit collectieve gestapt

#1 , 30 okt 2018 18:14

Bij deze doe ik nu alles zelf en help mensen die er ook wensen uit te stappen.

Collectieve is één geldspel waar schuldbemiddelaar en arbeidsrechtbank goed aan verdienen!

Veel aanzuiveringsplannen zijn niet correct opgesteld en ik doe het prima alleen met mijn schuldeisers. Heb mij 4 jaar verdiept in collectieve schuldbemiddeling. Beroep aangetekend tegen mijn aanzuiveringsplan enz. Ze gaan er vanuit da mensen niet weten wat ze ondertekenen. Wat ook mijn probleem was. Leer voor je je handtekening plaatst! Weet wat het aanzuiveringsplan inhoudt en wat wel een niet mag. Mijn gelijk gehaald bij het hof van beroep bij het niet volgen van de wetgeving inzake opstelling aanzuiveringsplan. Nu help ik mensen die eruit willen! Natuurlijk doe ik dit ook niet voor niets omdat ik er veel tijd moet instoppen maar ben wel geen zakkenvuller zoals sommige advocaten en je enkel behandeld wordt als een volgende nummer. Ben trots op wat ik zelf bereikt heb door het wetboek te leren, insolvenrierecht enz.

Wie info wil mag mij gerust contacteren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wendey1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2018 18:47

Ik ben dus in collectieve schuldbemiddeling gestapt in Februari 2015 in 4 jaar werd er zogezegd nooit iets gespaard voor de schuldeisers.Mijn aanzuiveringsplan was niet gedetailleerd genoeg en er werd opgenomen in mijn aanzuiveringsplan dat het leefgeld minder mocht zijn dan het onbeslagbaar deel van de inkomsten. Deze regel was bij mijn niet van toepassing aangezien deze regel enkel gebruikt wordt wanneer er een onroerend goed diende beschermd te worden of er een kwijtschelding van schuld was, wat bij mij dus niet het geval was, ik had eigenlijk 2 schuldeisers gemeenschappelijk met mijn ex partner toen ik mijn aanzuiveringsplan kreeg had ik er plots 11!

Bij deze had de schuldbemiddelaar mijn gewone betalingen ook opgenomen waar er geen schuld op zat en 3 schuldeisers die onbestaand waren.

Ja ik had het aanzuiveringsplan ondertekend zij de arbeidsrechter maar is het niet aan de arbeidsrechtbank om vast te stellen dat het aanzuiveringsplan niet correct en gedetailleerd genoeg was?

Mijn leefgeld werd op 130 euro per week bepaald waarvan ik 50 euro per week van gebruikte voor vervoer naar het werk wat ik toen ook aangekaart heb dat ik daar niet kan van eten, mijn leefgeld werd nooit geindexeerd naar de gezondheidsindex en leefloon komt uit een deel van arbeid.

Mijn kinderbijlsag moest integraal aan mij betaald worden wat ook niet gebeurde, leefgeld verminderden zonder mijn schrijftelijke toestemming wat ook in de wetgeving staat. Arbeidsrechtbank gaf er geen gehoor aan! Daarom beroep aangetekend en gelijik gehaald, verdedig u rechten, weet waar je instapt, wat ook mijn grootste fout was, ik wist niets van collectieve, laat staan het woordje MAR.

Sedert 2013 is er een nieuwe wetgeving waarbij u vrijwillig uit collectieve kunt stappen, wanneer het u niet lukt alleen kun je er zonder enige wachttijd er terug instappen. Bij een herroeping is dit vijf jaar!

Ik heb in mijn collectieve zelf mijn schuldeisers gecontacteerd en een afbetalingsplan voorgesteld met daarin bereid van de kosten te laten vallen en afstand te doen van loonsbeslag, de brieven die je terug krijgt, best aangetekend versturen met leesbevestiging, bewaren. Indien ze zich niet aan het plan zelf houden FOD financiën contacteren. U hebt immers bewijs op papier! Ik heb al deze brieven meegenomen naar de arbeidsrechtbank, ze stonden een beetje ervan versteld hoeveel ik kende van de wetgeving, want ze gaan er blijkbaar van uit dat je superdom bent als je er instapt en niet weet waar je instapt.

Al mijn schuldeisers zijn akkoord met mijn afbetalingsplan zelfs als je loonsbeslag zou hebben heb je nog steeds meer dan in collectieve!
Ik betaal nu rustig 50 euro per maand af en leef eigenlijk nog hetzelfde maar heb iets meer ruimte, het is een sociaal isolement wat zij niet begrepen.

Het psychische aspect, volhouden en werken.

Ik ben trots op wat ik bereikt heb en ze maken de mensen alleen maar bang, door ik de schuldeisers duidelijk heb gemaakt dat er in 4 jaar nog niets werd afbetaald en ik zelf er vrijwillig weer kan instappen zonder wachttijd zijn ze allen akkoord gegaan met mijn afbetalingsplan want stap ik er weer in krijgen ze weer niets, zelfs zou ik er terug moeten instappen zal tenminste mijn rechten kennen en weten wat ik onderteken.

Groetjes ..

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 30 okt 2018 19:12

Nu help ik mensen die eruit willen! Natuurlijk doe ik dit ook niet voor niets omdat ik er veel tijd moet instoppen maar ben wel geen zakkenvuller zoals sommige advocaten en je enkel behandeld wordt als een volgende nummer.
:D Ik ben wel nieuwsgierig hoe u dit op een wettelijke manier kan doen.
Het is toch niet uw bedoeling hiervoor ook met advocaten in de clinch te gaan ?

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 30 okt 2018 20:14

Nu help ik mensen die eruit willen! Natuurlijk doe ik dit ook niet voor niets omdat ik er veel tijd moet instoppen
En natuurlijk ben je volledig in orde met je zelfstandige statuut, BTW nummer en aangifte, belastingen, enz...?

P.

wendey1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 okt 2018 09:12

Beste,

Ja ik ben wettelijk met alles in orde. Ik heb mijn btw ntrummer, ik wil totaal niet met advocaten in de clinch gaan. Ik deel gewoon mijn bevindingen en ik heb geen advocaat nodig gehad. Heb dit al zelf gedaan. Daarbij niet alle advocaten zijn correct. Als mijn advocaat zelfs vroeg voor een deel in het zwart te betalen?

Bij deze wil ik gewoon aantonen dat je niet altijd een advocaat nodig hebt en dat beide schuldbemiddelaars de wetgeving niet correct toegepast hebben inzake het aanzuiveringsplan.

Op wat heeft u reactie? Het gedeelte waar er aan verdient wordt toch? Niet aan het feit dat er mensen zijn die het zelf gedaan hebben zonder advocaat.

Er hoeft zich niemand aangevallen te voelen. Ik zeg niet dat alle advocaten zo zijn. Ik wil hier niet geld verdienen aan de mensen in collectieve. Aangezien ik zelf weet wat het is. Het gaat ook enkel om geld en niet de psychologische ondersteuning. In feite moeten zelf eerst eens weten wat het is en zelf eens met dat budget toekomen.
Laatst gewijzigd door wendey1510 op 31 okt 2018 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

wendey1510
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2018 09:18

Beste,

Ja ik ben wettelijk met alles in orde. Ik heb mijn btw ntrummer, ik wil totaal niet met advocaten in de clinch gaan. Ik deel gewoon mijn bevindingen en ik heb geen advocaat nodig gehad. Heb dit al zelf gedaan. Daarbij niet alle advocaten zijn correct. Als mijn advocaat zelfs vroeg voor een deel in het zwart te betalen?

Bij deze wil ik gewoon aantonen dat je niet altijd een advocaat nodig hebt en dat beide schuldbemiddelaars de wetgeving niet correct toegepast hebben inzake het aanzuiveringsplan.

Op wat heeft u reactie? Het gedeelte waar er aan verdient wordt toch? Niet aan het feit dat er mensen zijn die het zelf gedaan hebben zonder advocaat.

Er hoeft zich niemand aangevallen te voelen. Ik zeg niet dat alle advocaten zo zijn.

Iedereen heeft rechten en aangezien de mijne toen niet werden toegepast en wat er in het wetboek staat. Niet wordt toegepast dan heb ik het er ook niet bij gelaten. Veel mensen worden bang gemaakt. Collectieve is het beste, neen toch niet.

De helft van de mensen weten zelfs niet dat ze er vrijwillig kunnen uitstappen . Er is geen één advocaat die een opleiding gevolgd heeft in het pschylogische gedeelte van mensen in collectieve wat beter wel zo zou zijn.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”