Door rood rijden

laurarp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Door rood rijden

#1 , 29 okt 2018 22:16

Heey

Had eens een vraagje,
Ik heb net een brief thuis gekregen van de politie.
Er staat dat ik een derde graads overtreding heb van 4/10/2018 om 15:58 door door het rood te rijden. Het was in een baan van 50 en ik reed 37 gecorrigeerd naar 31km. Het was 1.9 sec rood licht aan de sluikerij in Antwerpen. Aangezien ik nog maar 6 maanden mijn rijbewijs heb en dit mijn eerste ernstige boete gaat zijn wou ik weten wat er allemaal bij komt te kijken, wat mijn straf kan zijn of kan dit alleen bij een geldboete blijven ? Ik heb ondertussen maar 2 parkeerboetes gehad houden ze daar ook rekening mee ? Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 30 okt 2018 10:21

Heeft u in die brief effectief een bepaald bedrag gekregen als boete? Zo ja, dan zou ik dit betalen en dan bent u er van af.
Of staat in de brief dat u moet verschijnen voor de politierechtbank? Dan wordt het een boete tussen de 30 en 500 euro (maal 8: dus tussen de 240 en 4000 euro). Gelet op het feit dat je minder dan 2 jaar uw rijbewijs hebt zal de rechter ook verplicht zijn een rijverbod op te leggen alsook nieuw theoretisch en praktisch examen.

Maar dus nogmaals: kijk eerst eens in de brief, als daar een minnelijke schikking wordt voorgesteld zou ik die gewoon betalen dan ben je er van af en kan geen rijverbod worden opgelegd.

laurarp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2018 10:52

Heeft u in die brief effectief een bepaald bedrag gekregen als boete? Zo ja, dan zou ik dit betalen en dan bent u er van af.
Of staat in de brief dat u moet verschijnen voor de politierechtbank? Dan wordt het een boete tussen de 30 en 500 euro (maal 8: dus tussen de 240 en 4000 euro). Gelet op het feit dat je minder dan 2 jaar uw rijbewijs hebt zal de rechter ook verplicht zijn een rijverbod op te leggen alsook nieuw theoretisch en praktisch examen.

Maar dus nogmaals: kijk eerst eens in de brief, als daar een minnelijke schikking wordt voorgesteld zou ik die gewoon betalen dan ben je er van af en kan geen rijverbod worden opgelegd.
Nee het is gewoon een brief er staat nog niet op hoe of wat alleen de details

Reclame

Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#4 , 30 okt 2018 11:40

Dan zal het nu nog afwachten zijn tot je ofwel minnelijke schikking krijgt voorgesteld ofwel een dagvaarding voor de politierechtbank...

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 okt 2018 21:51

Dan zal het nu nog afwachten zijn tot je ofwel minnelijke schikking krijgt voorgesteld ofwel een dagvaarding voor de politierechtbank...
Dat is normaal een dagvaarding

Als er een overschrijving voor binnenkomt: betaal die de dag zelf nog :!:

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”