Geluidsoverlast vrachtwagen

JordyV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast vrachtwagen

#1 , 29 okt 2018 11:24

Hallo ik ben jordy.

Ik zit met het volgende probleem.

Ik woon langs een Parking van een voetbal maar nu komt daar sinds kort (ongeveer een 6 maanden) een vrachtwagen staan. (chauffeur woont in de buurt)
Maar die chauffeur komt meestal tegen 3-4 uur namiddag aan met zijn camion en vertrekt meestal rond 12:30 / 01:30 s'nachts. (met oplegger)
Hij laat meestal zijn camion voor ongeveer een 10/15 minuten draaien voor hij vertrekt. (Voor zijn remmen zegt hij)
Ik ga meestal rond 10/11 uur s'avonds slapen dus ik wordt daar wakker van als hij vertrekt. (dan nog terug in slaapvallen is redelijk moeilijk)
Hebt dit bij de politie al is aangekaart maar die zeggen dat ze niks kunnen doen.
Maar ik vind dat nog al kort door de bocht.
Het gemakkelijkste lijkt mij een verbodsbord voor camion's. maar hoe krijg ik dit klaar ?

Ik heb ook al proberen praten met de meneer maar tevergeefs.

Grt. Jordy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 okt 2018 12:18

Is het een openbare parking of van de voetbal zelf, privé dus?

JordyV
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2018 14:13

Openbare parking denk ik.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 okt 2018 16:29

Dan mag iedereen daar staan, tenzij uitdrukkelijk verboden voor vrachtwagens.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 30 okt 2018 14:42

Is dat binnen de bebouwde kom ?

27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
27.5.2. Binnen de bebouwde kommen is het verboden op de openbare weg auto's, slepen en aanhangwagens met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton langer dan acht uur na elkaar te laten parkeren, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a, E9c of E9d is aangebracht.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 okt 2018 14:48

Bij ons waar mijn vrouw woont is er een grote parking voor personen wagens, daar worden de vrachtwagens s' avonds en in de weekenden, gedoog omdat er bijna geen tot geen parkings zijn voor vrachtwagens, en ze moeten toch ook hun wagen kwijt geraken !
En ja dit is ook daar s' morgens om 4:00 uur de wagens starten, 3 a 4 wagens elke dag, er staan ook meerdere lichte vracht geparkeerd maar daar heb je geen last van !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 30 okt 2018 21:53

Waar is de parking gelegen ?
Adres ? Linkje Streetview ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”