Grafische kaart

TimGTS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Grafische kaart

#1 , 28 okt 2018 14:01

Hallo, ik heb vorige week een grafische kaart online verkocht voor €150.
Deze heb ik via de post opgestuurd.

De reden van de verkoop is omdat ik mijn kaart geupgrade had naar een recenter model.
Het pakketje is dinsdag afgeleverd en vandaag (zondag) krijg ik bericht dat de kaart niet werkt terwijl er hiervoor geen probleem was.

Ik zeg niet dat het oplichterij is maar ik vind het in elk geval vreemd dat hij dit pas merkt na x aantal dagen.

Hij wil uiteraard zijn geld terug..
Wat doe ik hier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 28 okt 2018 14:45

Als particulier moet u geen garantie geven. Een eventueel verborgen gebrek is aan hem om te bewijzen.

TimGTS
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 okt 2018 17:16

Bedankt voor het antwoord!

Ik heb gezegd dat als hij mij het terug kon bezorgen in dezelfde staat als dat ik hem die heb bezorgd, hij zijn geld kon terugkrijgen. Daarop antwoordde hij dat hij er zelf aan zitten prullen heeft en koelpasta op gedaan heeft. (Hiervoor moet je de kaart helemaal opendoen)

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 28 okt 2018 18:39

Bedankt voor het antwoord!

Ik heb gezegd dat als hij mij het terug kon bezorgen in dezelfde staat als dat ik hem die heb bezorgd, hij zijn geld kon terugkrijgen. Daarop antwoordde hij dat hij er zelf aan zitten prullen heeft en koelpasta op gedaan heeft. (Hiervoor moet je de kaart helemaal opendoen)

met andere woorden hij heeft het zelf om zeep geholpen door er eerst zelf aan te zitten prutsen en nu dat het niet meer werkt zou het uw schuld zijn?


stuur hem dan maar beleefd terug dat door er zelf aan te prutsen hij het vermoedelijk zelf kapot heeft gedaan en dat het niet uw verantwoordelijkheid is gelet op het feit dat de kaart in werkende conditie bij u vertrokken is

hij had de kaart zelf maar eerst moeten testen als deze bij hem toekwam

Terug naar “Consumenten Koop”