Best,
In mijn tuinbedrijf heb ik een klant die op reis was terwijl ik kwam werken. Dit was op voorhand afgesproken.
2 dagen later arriveerde de klant thuis. Ik kreeg telefoon dat ik "niet geweest ben" terwijl dit wel het geval was. Volgens haar was het verschil niet te zien, maar dit was het duidelijk wel. De overburen en zij uren hebben mij bezig gezien.
Tot overmaat van ramp was ik mijn handmatige haagschaar daar vergeten. De klant vertelde letterlijk: "Uw heggenschaar ligt hier nog."
Ik: "Oh, danku. Ik kom ze dan volgende week halen?"
Klant: :"Ik dacht het niet"
Met als gevolg dat ik een nieuwe heggenschaar moest aankopen om de volgende dag, bij de volgende klant verder te kunnen.
Ik heb 3 dagen geleden een kosteloze herinnering gestuurd. Tot op heden nog steeds geen betaling.
Ik kan deze klant moeilijk bereiken omdat ik al over mijn abonnement zit. Dit soort gesprekken duurt altijd lang, en ik moet dan deze kost extra betalen.
Momenteel heeft de zaak geen kapitaal om een rechtzaak aan te spannen. Wel hebben we horen gekregen dat het via de vrederechter kan gaan, en dat dat gratis is. Maar dat is toch woord tegen woord?
Wat doe ik hiermee? Alvast bedankt,
Jonas