Schriftvervalsing ! Wat nu ?!

lolapalooza
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schriftvervalsing ! Wat nu ?!

#1 , 24 okt 2018 18:01

Hallo,

Voor een consignatie overeenkomst heb ik tussentijdse voorschotten ontvangen, zonder BTW.
Er was overeengekomen dat de BTW op de verkochte goederen zou betaald worden na terugname van niet verkochte goederen, na ontvangst van onze facturen. Het laatste saldo voor niet retour gegeven goederen werd eveneens gefactureerd.
Alle facturen werden onmiddellijk door de tegenpartij geprotesteerd, zij wensen het laatste saldo en de BTW op de verkochte goederen niet te betalen want dat was volgens hen niet conform overeenkomst (prijzen exclusief btw stonden duidelijk vermeld in de leveringslijsten !).
Na inschakeling van een raadsman, werd er door de tegenpartij gereageerd met een kopij van een zogenaamd door mij ondertekend document.
Op het document werd één keer mijn handtekening vervalst en werden er twee zinnen toegevoegd aan het document : belangrijkste zin die werd toegevoegd, net boven mijn parafering voor ontvangst van het bedrag, is dat 'dit tot slot van alle rekening' is. :evil:
Ik tekende telkens af voor ontvangst van ontvangen voorschotten maar nooit 'tot slot van alle rekening'.
De nadien bijgeschreven tekst loopt door de parafering heen, en is duidelijk ertussen 'gewrongen'.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen, hopelijk heb ik toch een ietwat duidelijk beeld kunnen scheppen :)
Mijn vraag is : in hoeverre is een handgeschreven document waarvan ik geen gelijke kopij heb ontvangen rechtsgeldig. 'tot slot van alle rekening werd door de tegenpartij erbij geschreven en mijn paraaf werd niet voorafgegaan door 'gelezen en goedgekeurd'
En : heeft er iemand tips over hoe ik zonder gerechtskosten druk kan zetten op deze mensen zodat ze toch zouden overgaanbetalen ?
Het gaat om iets meer dan 1.000 €, wat toch een serieus bedrag is, anderzijds is het niet genoeg om voor te gaan procederen via de rechtbank.
Mijn raadsman gaf al aan in zijn schrijven dat ik aangifte zou doen bij de BTW in Brussel wegens verdenking van frauduleus zaken doen als de openstaande saldi niet betaald zouden worden (dit op aanraden van de BTW!), maar blijkbaar zijn ze daar niet bang voor en durven ze zelfs nog een document als bewijs aan te leveren dat door hen werd vervalst !
Van crapuul gesproken :twisted:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 26 okt 2018 10:28

Buiten de rechtbank lijkt het mij moeilijk iets te doen als de tegenpartij blijft volhouden dat het uw geschrift is en u de overeenkomst moet naleven. Misschien als u dreigt met een rechtszaak dat ze dan tot een toegift komen?
Anders zal het via gerechtelijke weg moeten. Waarbij dan waarschijnlijk een schriftexpert zal worden aangesteld om te kijken of de tekst van u is.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2018 12:42

Klacht neerleggen voor valsheid in geschriften.

Reclame

lolapalooza
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2018 19:02

Dank u voor uw reacties !
Denk dat ik mijn raadsman idd nogmaals een schrijven ga laten richten aan tegenpartij en dat ik aangifte ga doen bij de politie voor valsheid in geschrifte. Ik zie zelf ook geen andere oplossing. Fijn weekend !

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”