Dagvaarding facturen

TG123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding facturen

#1 , 25 okt 2018 14:36

Besten,

Even een situatieschets. Ik weet niet of dit onderwerp hier correct staan.

1) ik heb vorig jaar een website voor een voedselzaak gemaakt. Betaling is in het zwart gebeurd.
2) De domeinnamen staan op mijn naam als eigenaar. De inhoud van de website betreft inhoud over de voedingszaak (menu's, openingsuren,...)
3) Augustus 2018 komt er een factuur van het hostingbedrijf om een hernieuwing van het abonnement te betalen.
4) Ik stuur dit door naar mijn contactpersoon/opdrachtgever, maar die reageert niet. Nadien hoor ik dat zijn emailadres veranderd is geweest, maar hij heeft mij niet geïnformeerd hierover.
5) De betaling gebeurt niet door mijn contactpersoon en het hostingbedrijf zet zelfs een incassobureau in ter invordering.
6) Ik betaal uiteindelijk zelf alle openstaande saldo's om verder problemen te voorkomen
7) Ik maan de tegenpartij per sms streng aan om te betalen of ik haal de website offline
8) Na geen reactie of betaling te hebben ontvangen (na meer dan 3 maanden) haal ik de website offline
9) Een uurtje later krijg ik bericht "dat de deurwaarder vaststelling gedaan heeft en ik een dagvaarding van zijn advocaat mag verwachten met een dwangsom van €1500 per dag"
10) Ik reageer onmiddelijk en zet alles terug online.
11) Ik bel hem en zijn advocaat op om te bemiddelen, maar beiden reageren niet.

Wat nu? Kan die man mij iets maken?
Ik ben volledig ter goeder trouw én feitelijk gezien staat de website op mijn naam en ben ik de eigenaar?

Wat is jullie advies?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 okt 2018 16:50

Laat hem weten dat je aangifte voor zwartwerk zal door geven aan de fiscus en BTW diensten.
Was dit je enige werk? of heb je meer zwartwerk? Indien je onder het jaarlijkse bedrag valt voor uw inkomsten, hoef je er geen belasting op te betalende, maar de andere partij kan dan wel een grondige controle verwachten
Laatst gewijzigd door mava105 op 25 okt 2018 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2018 16:59

Waarom zo onder de indruk van een brief van de advocaat.
Als de tegenpartij haar verbintenis niet nakomt, moet jij dat ook niet doen.
U doet er best aan de tegenpartij aangetekend in gebreke stellen: facturen betalen of je levert geen prestatie meer en laat de website niet online staan.
Laat hem dan maar dagvaarden. Dan stel je een tegenvordering voor de betaling van de facturen.

Reclame

Terug naar “Handelspraktijken”