wonen

depeet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

wonen

#1 , 24 okt 2018 12:12

Hallo

ik woon voor het werk in Duitsland als militair , ik wil een vakantie huis kopen aan zee maar ik kan niet mijn domicile daar zetten, hoe kan ik dat oplossen als dit mijn enige verblijf in Belgie zou zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 24 okt 2018 14:55

Gewoon belasting op tweede verblijf betalen?

depeet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2018 11:09

bosprocureur

ik kan op het adres aan zee geen domicile hebben maar als ik terugkeer naar belgie moet ik toch een adres voor de post en een domicile hebben . ik denk niet met belastingen te betalen op 2e verblijf dit oplost .

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 okt 2018 12:28

Is het een gewoon appartement of een vakantie bungalow? Of is het een huis in het dorp of stad? (dus niet in een vakantie park)

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 25 okt 2018 13:32

bosprocureur

ik kan op het adres aan zee geen domicile hebben maar als ik terugkeer naar belgie moet ik toch een adres voor de post en een domicile hebben . ik denk niet met belastingen te betalen op 2e verblijf dit oplost .
Appartement of studio huren, daar effectief wonen en uw domicilie zetten. Je kan op vakantie gaan naar je recreatiewoning. Als je een recreatiewoning/caravan koopt weet je dat dit voor recreatie is. Je betaalt daar typosch ook toeristenbelasting voor. Gemeentes doen terecht moeilijk over domicilies in recreatiewoningen/caravans

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 25 okt 2018 15:48

En is een referentie adres geen optie?

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 okt 2018 10:49

Waarom wil je jouw domicilie hier houden als je hier toch niet woont? Wat is de beweegreden?

depeet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 okt 2018 09:52

#7

Ik heb nu een administratief adres bij mijn ouders in Belgie omdat het verplicht is als militair . je kan als bel. militair niet een adres hebben in het buitenland . binnen 5j ga ik op pensioen en kom ik terug naar Belgie en van daar mijn vraag .

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 okt 2018 10:45

#7

Ik heb nu een administratief adres bij mijn ouders in Belgie omdat het verplicht is als militair . je kan als bel. militair niet een adres hebben in het buitenland . binnen 5j ga ik op pensioen en kom ik terug naar Belgie en van daar mijn vraag .
Dan moeten er toch collega's zijn met hetzelfde 'probleem'. Informeer eens via uw personeelsdienst of zo.

depeet
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 okt 2018 09:46

het gaat hem om een huis op een vakantiedomein dit huis heeft alles water ,gas enz zonder tussenkomst van het vakantiedomein op mijn naam , het heeft een adres op mijn naam enz maar je kan er geen domicile hebben , dus ik neem een adres in Belgie bij een familie lid maar woon gans het jaar op het adres aan zee en dat is perfect mogelijk en uiteindelijk betaal ik niets op adres A en veel minder op mijn vakantie adres aan de kust dit is toch absurd .

Terug naar “Kopen”