Weer zo een location independent entrepreneur!

ExpatD
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Re: Weer zo een location independent entrepreneur!

#16 , 24 okt 2018 18:55

Bedankt voor de tips en het inzicht!
Bekijk ook eens Estland -- ook een leuke bestemming!
Die route heb ik gekozen. ;-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#17 , 10 nov 2018 22:54

Persoonlijk zou ik de discussie met de fiscus niet opzoeken. Wetgevingen zijn vaak nog niet echt ingesteld op digital nomads, laat staan in België.

Dan blijft over de vuistregel dat je belasting betaalt waar je effectief woont. Ik zou kijken of het de moeite waard is om over te huizen naar Bulgarije.Als je daar toch al 3 weken per maand overweegt te zitten, waarom niet de hele maand? Kun je nog altijd eens op vakantie gaan naar België.

Akkoord, minder sociale zekerheid e.d., maar daar staat tegenover dat je een fors bedrag extra over houdt van uw omzet waarmee je zelf toch ook al in voorkomende gevallen naar 'n private kliniek kunt, wat opzij kunt zetten voor het geval dat, etc. Van het verschil tussen wat je in België betaalt en wat in Bulgarije, kun je toch al 'n aardig appeltje voor de dorst voor elkaar krijgen.

Ik zou wel eerst eens gaan zien of je Bulgarije ook echt leuk vindt. Je kunt nog zo weinig betalen, met heimwee of als je het echt niet leuk vindt, is het alsnog erg vervelend.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”