Bedrijfswagen policy verandert, wat met autolozen?

reintje
Topic Starter
Berichten: 86

Bedrijfswagen policy verandert, wat met autolozen?

#1 , 24 okt 2018 11:15

Hallo,

Ik ben zoveel mogelijk info aan het verzamelen, vooraleer ik hiermee naar de baas stap. PC200. De mensen met een bedrijfswagen hebben net een herziening van hun car policy gekregen, en mogen nu, op korte termijn een leasewagen naar keuze uitkiezen. Om het even dewelke. ZIj krijgen ook een tankkaart. Het fijne ervan weet ik nog niet helemaal, dat ben ik nog aan het uitzoeken (want wij hebben die car policy natuurlijk niet gekregen), maar ik weet wel dat de werknemers niets extra aan de firma moeten betalen, alleen de VAA. Voor de anderen (autolozen dus) is er blijkbaar niets voorzien, maar wij zien dit eigelijk wel als een impliciete loonsverhoging. En echt wel oneerlijk tegenover ons.

Kunnen jullie mij misschien nog wat argumenten aanreiken die ik kan gebruiken? Of maak ik ergens een denkfout?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 24 okt 2018 11:18

Op welke basis wordt beslist wie er een auto krijgt?

reintje
Topic Starter
Berichten: 86

#3 , 24 okt 2018 11:36

Normaal gezien de mensen die af en toe moeten reizen voor het werk, ingenieurs, commercials, management. Maar er zijn ook nog een stuk of 3 personen die enkel op kantoor werken, vroeger kreeg zo ongeveer iedereen die het woord 'manager' in zijn titel had een auto en een I-Phone.
Dit is net voor mijn bevordering afgeschaft, met als resultaat dat mijn collega met dezelfde job en titel er wel eentje heeft en ik niet. Wat het natuurlijk extra zuur maakt voor mij...

Reclame

reintje
Topic Starter
Berichten: 86

#4 , 24 okt 2018 12:11

Ik heb het even opgezocht, zo staat het er letterlijk in:

Over het algemeen zullen bedrijfswagens worden toegekend aan werknemers wier functie van hen
vereist dat ze mobiel zijn of wanneer geoordeeld wordt dat de markttendensen de toewijzing van
een bedrijfswagen als onderdeel van het voordelenpakket van de werknemer in kwestie
rechtvaardigen.
Het recht op een bedrijfswagen wordt aan de werknemer toegekend via een clausule in de
arbeidsovereenkomst of via een aparte overeenkomst naast de arbeidsovereenkomst of via een
gepaste schriftelijke verbintenis.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 03 nov 2018 17:11

In de privé-sector moet een loonsverhoging toch niet collectief doorgevoerd worden?
Ikzelf zie hier geen problemen mee alvast (en voor de duidelijkheid: toen ik nog in PC200 werkte, was ik ook 1 van de weinigen die zonder bedrijfswagen zat wegens kantoorjob).

Terug naar “Andere”