Betonstop ????

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

Betonstop ????

#1 , 22 okt 2018 17:33

De politiek heeft momenteel de mond vol van de betonstop.
In de praktijk blijkt het bij woorden te blijven, en wordt er geweigerd om een huis op te delen in 2 wooneenheden,
omdat mijn huis niet in het centrum gelegen is, maar in landelijk woongebied.

Is dit normaal, op wat baseert men zich voor deze weigeringl ?

De kinderen zijn de deur uit, en het huis is nu eigenlijk te groot voor 1 persoon,
daarom had ik gedacht om de bovenverdieping (badkamer, berging, bureau, 3 kamers, waarvan 1 als keuken kan dienen)
te verhuren.

Door 1 gyproc wand in de hall te plaatsen is het makkelijk om boven en beneden te scheiden.
Toegang tot bovenverdiep via de voordeur, toegang tot benedenverdieping via de achterdeur.
--> goed voor 1 of 2 personen zou ik denken
Mijn dochter en haar vriend hebben daar al 2 jaar zo gewoond, wel zonder scheidingswand in de hal,
omdat famillie in huis toch nog iets anders is dan een huurder.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 okt 2018 19:54

En wat is de vraag?

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#3 , 22 okt 2018 20:20

Is dit normaal, op wat baseert men zich voor deze weigeringl ?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 okt 2018 09:03

Zeker niet op de betonstop. Mogelijk is de woning niet geschikt op op te splitsen qua brandbeveiliging. (houten roosteringen, vluchtwegen, enz...), want dit wordt bij de eerste aanvraag onmiddellijk geweigerd. In sommige gemeenten is het nl verboden met meer dan 1 gezin in één woning te wonen (of en nu 1 of 10 slaapkamers zijn)
In de stad Leuven mag het al zeker niet om er studentenkamers in te maken

mbbs1024
Topic Starter
Berichten: 474

#5 , 23 okt 2018 10:18

Ze zeiden dat het was omdat ik in een landelijke kalme straat woon (gehucht van een klein dorp), en er anders teveel auto's en extra verkeer zou komen, en dat zoiets alleen in het dorpscentrum zou kunnen toegelaten worden.

Ik vind dit echter geen argument, want mijn dochters, die nu zelfstandig wonen hadden als ze hier woonden ook een wagen, en parkeerden die ook in de straat. Er zou dus eigenlijk niets veranderen qua verkeer al iemand op de bovenverdieping zou komen wonen.

Ik veronderstel dat ik het wel zou kunnen verhuren zonder dat ik die scheidingswand zet, maar dan loop ik het risico dat als mijn huurder schulden heeft dat de deurwaarder ook mijn spullen komt ophalen dacht ik.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 23 okt 2018 12:06

En worden alle bewoners samen als één gezin aanzien, met alle gevolgen door uitkeringen enz....

Terug naar “Administratief recht”