Vader van kinderen drank probleem

Spn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vader van kinderen drank probleem

#1 , 08 okt 2018 23:01

Ik ben 3 jaar geleden van hem weg gegaan omwille van zijn overmatig drankgebruik/gebrek aan respect en uit angst/ook is hij depressief en neemt nu nog steeds medicatie. De 1ste uitspraak van de vonnis was meteen couderschap omwille van geen bewijzen en hij die toegaf dat hij wist dat hij niet goed bezig was, nadien zijn er bewijzen uitgekomen dat hij nog steeds veel dronk int bijzijn van de kindjes( kinderen vergeten op te halen van school, sms jes van mijn 8 jarige zoon dat hij papa niet wakker kreeg, foto’s en filmkes die mij bezorgd zijn geweest door zijn eigen vrienden, alweer met alcohol zelfs drugs, dus opnieuw procedure opgestart. Hieruit een sociaal onderzoek waar ik heel lang heb moeten wachten.. op dat moment kan hij (na 7 jaar invaliditeit) zeggen tegen de sociaal onderzoekster dat hij zich weer herpakt heeft en begonnen is met werken. Besluit nog steeds couderschap.. na 5 maanden zit hij terug zonder werk en valt er weer van al door de bus ( leerkracht zei dat hij drinken was tijdens Oudercontact) maar ze mogen geen partij kiezen dus ben ik er niets mee. Hij die de kinderen komt halen met een beschadigde auto ( accident gehad) en ik kan gewoon zien dat hij niet goed is en mijn kinderen maar meegeven met bang hartje. Terug op de rechtbank worden al mijn bewijzen van tafel gegooid kreeg ik nog de naam als stalker en werd mij bijna een boete opgelegd want hij vroeg dat aan. Mij er bij neergelegd.. maar het verhaal blijft zich opnieuw afspelen maar nu is mijn zoontje wat ouder en ziet hij het zelf. Hij verteld me dikwijls dat papa zat is en dat hij verstijft van de angst en de dagen afteld om terug bij mij te zijn. Ook heeft hij zich laten opnemen in de psychiatershe instelling maar ook dat kan ik niet bewijzen. Kinderen verbleven dan bij zijn moeder. Mijn zoontje wilt niet meer gaan naar de vader uit angst en eerlijk gezegd heb ik ook bang en ben ik ongerust ook vind ik dit geen opvoeding voor mijn beide kindern want ik heb nog een dochtertje van 6! Ik wil mijn kinderen meer bij mij en zij willen dat ook omdat vader niet goed is. Maar grootste angst is dat ik ten eerste terug ik beroep zal moeten en me een hoop geld gaat kosten en mss die boete wel ga krijgen. Want hij is zo sterk met zijn woorden. Kan ik ik beroep gaan hiervoor of wat moet ik doen?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 19 okt 2018 22:54

Boete waarvoor?
Wie haalt en brengt de kinderen. Als hij niet thuis is en u brengt rijdt u gewoon terug naar huis; U hoeft geen rekening te houden met wat hij doet. Leerkracht zal best eens wetgeving inzake jeugd lezen.
Kan ook het CLB inschakelen.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
https://www.jongerenwelzijn.be/jeugdhul ... jeugdzorg/
http://www.politiedeinzezulte.be/inhoud ... e-situatie

Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 okt 2018 14:43

Ik kom gans het zelfde tegen! Ben afgeschildert geweest als iemand die hen opstookt en doet.
Hij mag zat zijn, dronken rijden met hen, hen slaan en hen niet verzorgen.
Van ons komt het terug voor binnen enkele weken. Hoop uit de grond van mn hart dat we het halen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”