Ex beweert verwaarlozing van kind

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Ex beweert verwaarlozing van kind

#1 , 08 okt 2018 12:04

T zit als volgt mijn ex heeft via zijn advocaat me voor de rechtbank gedaagd wegens verwaarlozing van ons zoontje beweert dat hij enkel tv en zetel krijgt terwijl ik gng bewijzen heb van uitstappen beweert dak ons kindje er vuil achter laat terwijl ik hem telkens verse kleren geef. Legt me tenlaste da ik verschillende partners heb terwijl ik op 2j aan me 2de partner zit k hoop da de rechter inziet datn liegt in de rechtbank en k hoop da ze ni zomaar het vonnis zullen herzien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 okt 2018 22:43

Uw partners hebben er al niets mee te maken?
Hoe kan uw ex dat bewijzen?
Voor de rechtbank zal jij met bewijzen moeten komen.
Is er al een onderzoek gebeurd door sociale dienst jeugd
politie of door iemand van sociale dienst Jeugdzorg / jeugdrechtbank?

eylis
Berichten: 8836

#3 , 17 okt 2018 14:35

Zoals Fransisc zegt: wie wat beweert, moet dat ook kunnen bewijzen. Een rechter gelooft zomaar niet allerlei beweringen en beschuldigingen. Zolang er geen sociaal onderzoek is geweest, zal de rechter daar geen uitspraak over doen. Wellicht zal de rechter wel een sociaal onderzoek aanvragen. Er komt dan een persoon bij u thuis om te kijken hoe u leeft en deze zal vragen stellen over de verzorging etc; Antwoord daar gewoon heel open op. Dat wordt geaprecieerd en dan volgt er een eerlijk verslag.

Reclame

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2018 12:33

Ik heb idd voor de 2de keer de rechtszaak gewonnen ex kon niets aantonen en doordat mijn jongste zoon gedragsproblemen heeft is het voor het kind beter dat het bij de mama blijft. Ik ben dan ook heel opgelucht en nu kan het vonnis niet meer herzien worden

Terug naar “Echtscheiding”