Dierenasiel

solar17
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Dierenasiel

#1 , 13 okt 2018 13:33

Onlangs heb ik een kat gekocht in een dierenasiel. Ik heb voor deze poes 130 € betaald. 4 dagen later moest ik met de poes naar de dierenarts omdat hij ziek werd. Na onderzoek van de dierenarts werd leucose vastgesteld. Dierenarts rade mij aan om het dier te laten inslapen daar genezing niet mogelijk was. Het dier was duidelijk al besmet toen ik het ging ophalen in het dierenasiel. Niettegenstaande dat er een dierenarts is verbonden aan het dierenasiel is het dier toch voor adoptie ter beschikking gesteld. Mijn vraag is, wie is verantwoordelijk voor deze situatie en kan ik aanspraak maken op een terugbetaling?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 15 okt 2018 14:24

En kon die dierenarts dat gemerkt hebben vier dagen ervoor?
Of wanneer heeft er een laatste controle gedaan. Heeft uw dierenarts een attest geschreven waaruit een en ander zou blijken.

solar17
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2018 10:28

Beste Franciscus,
het asiel en dierenarts hebben hun verantwoordelijkheid opgenomen en mij terugbetaald.Bedankt alvast voor de respons.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”