Word beschuldigd door parkeerwachter voor slaan en verwondingen

Dwtony
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Word beschuldigd door parkeerwachter voor slaan en verwondingen

#1 , 13 okt 2018 15:42

Geachte, gisteren had ik na een boete wat woordenwisseling met 2parkeerwachters. 1uur later kreeg ik tel van politie aalst voor te zeggen dat ik direct na bureau moest komen omdat ik beschuldigd word van slaan en verwondingen... ik werd daar ook als stuk vuil behandeld en werd als beschuldigd zonder mijn verhaal te doen, ze vervormde mijn woorden steeds zodat beter voor haar paste. LUISTER IK BEN GEWONE GAST DIE ALLE DAGEN GA WERKEN. IK WAS BOOS NA DAT IK BOETE VAN 50€ onder mijn ruitenwisser gevonden had. IK GEEF TOE DAT IK MET MIJN VADER PAAR STRAATEN GEREDEN HEB VOOR ZE TE VINDEN OMDAT IK DIT ONTERECHT VOND. Ik heb toen gestopt en gezegd tegen die beide parkeerwachters dat het effe stoppen was voor mijn vader van 79jaar op te halen die moeilijk te been is. Die begonnen mij uit te lachen en toen heb ik beginnen roepen en gezecht dat ze een deftig werk moesten zoeken, maar was boos. Hij een van de twee parkeerwachters jonge gasten gaf mij een duw....ik heb mij juist afgeweerd door lichte duw terug te geven en een uur later word ik beschuldig van slaan verwondingen en als vuil behandeld door politie Aalst? Kan dit allemaal, zomaar beschuldige en dat hij getuige had was niet moeilijk ze waren met twee! Ik had de kans zelf niet dat ik ook getuige had want dit werd mij niet gevraagd, zijn er geen proceduren waar controle arts moet vaststellen of het door mij was moest er aan hem iets geweest zijn? Ik ben goede burger en hun verhaal klopte niet maar ik word als stuk stront behandeld op politiekantoor aalst. Veel informatie is mij niet gegeven juist mijn verklaring moeten afleggen en ze heeft mijn wagen gecontroleerd op schade want hij beweert dat ik hem omver gereden heb. Luister mijn auto heeft sensor voor en achteraan waar ook zijkant mee neemt als ik te dicht kom voor banden niet te beschadigen. Aan mijn auto is geen krapje aan zelf geen vuile plek. Ik heb niet aangeraakt enkel lichte duw terug gegeven. Wat kunnen de gevolgen zijn moeten er geen bewijzen zijn en niet enkel bewijs van collega want die doet automatich mee met hem. Mijn vader zat er ook bij maar van hem hebben ze geen verkaring nodig ook de buren hadden het gezien maar agent zij dat niet nodig is. Maar ze zei dat ik naar firma moet bellen voor eccuses aan te bieden. ? Heb niet geslagen wel woorden gebruikt en gezegd dat ze beter werk moeten zoeken dat leeglopers zijn. Heb ik dan geen rechten waar of hoe zit met ziekenhuis vaststellingen enzo? Waren nog geen 30min later al telfoon kreeg van politie aalst dat ik verplicht was direct te komen? Wat kan ik doen of wat zal er gebeuren gaan niet betalen voor dingen die ik niet gedaan heb...heel dat systeem zit volledig verkeerd in elkaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dwtony
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2018 15:47

Hopend dat iemand meer van weet

LeenW
Berichten: 12812

#3 , 13 okt 2018 16:30

Ten eerste, parkeerwachters en politie doen enkel hun job. Als u niet met het nodige respect kan afkomen, gaat dit u nog vaak overkomen.

Ten tweede, een duw geven kan inderdaad als slagen en verwondingen aanzien worden. De klacht is dan ook terecht. Als een van hen u ook een duw heeft gegeven, kunt u eveneens klacht neerleggen.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 13 okt 2018 19:23

het feit dat u hen gaat opzoeken kan al aanzien worden als agressie en belaging

als u het er niet eens met was, dan had u de parkeer firma gewoon moeten mailen dat u niet geparkeerd stond, maar stil stond om iemand in of uit te laten stappen en dat de parkeerwachters bijgevolg niet bevoegd waren om een boete (retributie?) ui te schrijven.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 13 okt 2018 20:05

Strafwetboek:

Art. 280.[1 Indien de misdaad of het wanbedrijf is gepleegd op een ministerieel ambtenaar, een agent die drager is van het openbaar gezag of van de openbare macht of op enig ander persoon met een openbare hoedanigheid bekleed, in de uitvoering of ter gelegenheid van de uitoefening van zijn bediening, zijn de straffen de volgende :
1° in de gevallen bedoeld in artikel 398, eerste lid, zijn de straffen gevangenisstraf van een maand tot een jaar en geldboete van vijftig euro tot driehonderd euro;
2° in de gevallen bedoeld in artikel 398, tweede lid, zijn de straffen gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar en geldboete van vijftig euro tot driehonderd euro;
3° in de gevallen bedoeld in artikel 399, eerste lid, zijn de straffen gevangenisstraf van vier maanden tot vier jaar en geldboete van honderd euro tot vijfhonderd euro;
4° in de gevallen bedoeld in artikel 399, tweede lid, zijn de straffen gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en geldboete van honderd euro tot vijfhonderd euro;
5° in de gevallen bedoeld in artikel 400, eerste lid, is de straf opsluiting van vijf jaar tot tien jaar;
6° in de gevallen bedoeld in artikel 400, tweede lid, is de straf opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar;
7° in de gevallen bedoeld in artikel 401, eerste lid, is de straf opsluiting van tien jaar tot vijftien jaar;
8° in de gevallen bedoeld in artikel 401, tweede lid, is de straf opsluiting van vijftien jaar tot twintig jaar.]1


Zoals u kan lezen indien u alsnog voor de rechtbank zal komen zijn de straffen 'iets' hoger.

In uw verklaring kan u perfect aangeven wie er aanwezig was?

Trouwens bent u al verhoord?
Bent u op uw rechten gewezen want is bij mijn weten een Salduz bis cat 3 verhoor waar u beroep kan doen op een advocaat.

Dwtony
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 okt 2018 01:42

Ale weet dat ik in fout ben door te gaan roepen maar geslagen heb ik niet, ik moet juist gaan werken betalen en voor de rest niets? Heb ik dan geen rechten word u nooit eens boos en verheft u nooit u stem? Zodus als ik groffe sam mag betalen zou dit erg zijn en zal ik doen gelijk zoveel stoppen werken en leven van derest dan heb je de meeste voordelen en kunnen ze u niets doen, morgen stemmen weet direct voor wie ik zal kiesen

Rapture
Berichten: 124

#7 , 14 okt 2018 13:23

Als het verhaal waar is, dan gaat dit over wederzijdse slagen en verwondingen, waarmee tegenpartij dan nog begonnen is (hij gaf de eerste duw). Beledigd worden is geen vrijgeleide om te mogen slaan of duwen.

In uw verhoor kan je zeggen dat de tegenpartij eerst geduwd heeft maar die gaat dat uiteraard ontkennen. Dus misschien was het beter gewoon elk fysiek contact te ontkennen. Uiteindelijk zijn er geen onafhankelijke getuigen. Uw vader is dat niet, maar die collega van die parkeerwachter is evenmin een onafhankelijke getuige.

Ze mogen u trouwens niet verhoren zonder dat je de kans hebt om voorafgaand overleg te plegen met een advocaat (Salduz). Hoe heeft de politie Aalst te kennen gegeven dat je onmiddellijk langs hun bureau moest komen?

jef007
Berichten: 1679

#8 , 14 okt 2018 14:11

"" morgen stemmen weet direct voor wie ik zal kiesen""
welke partij laat geweld toe?????

Dwtony
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 okt 2018 16:20

Zeg ik niet maar er zijn veel gevallen die veel minder gestaft worden en beter behandeld dan ik. Heb uiteindelijk ook maar gewoon eens mindere dag gelijk iedereen dat eens heeft. Maar zal mij wel een goede advocaat nemen normaal heb ik via autoverzekering daar recht op dacht ik

willyboy
Berichten: 897

#10 , 15 okt 2018 16:31

Welke autoverzekering gaat advocaat leveren voor zulke feiten ?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”