Mondelinge afspraak

Tamara86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mondelinge afspraak

#1 , 12 okt 2018 15:38

Wij hadden een mondeling akkoord met de eigenaar van een woning we moesten enkel nog onze loonfiches bezorgen endan werd alles afgerond
Nu heeft de eigenaar een akkoord getekend met een andere wat kunnen wij doen
Hebben onze opzeg al gedaan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 okt 2018 16:29

U had een mondeling akkoord om...? Te kopen, te huren? Aangezien u over loonfisches spreekt, ga ik er even van uit dat het hier gaat over huren.

Hebt u enig bewijs van deze afspraak? Zijn er mails, SMS-jes, ... waarin de eigenaar te kennen geeft aan u te willen verhuren? Indien niet, sta je zeer zwak, vrees ik.

Contacteer uw huidige huisbaas om te vragen of de opzeg nog kan tenietgedaan worden, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Tamara86
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 okt 2018 16:46

Om te huren idd
Hij is persoonlijk bij ons thuis geweest na telefonisch contact om ons te zeggen dat wij de woning mogen huren en hoe het verder wordt geregeld enz enige wa hij nog nodig had was loonfiches ik had hem begin van week al gestuurd dat ze klaar lagen want moest hem voor woensdag iets laten weten dus dat deed ik
Onze huisbaas draait niet terug want de woning wordt verkocht blijkbaar

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 okt 2018 17:04

Tja, zonder formeel bewijs, kan je weinig doen, vrees ik.

Zelfs al had je wel kunnen huren: als de woning verkocht werd, en de koper zou er zelf gaan wonen, had je toch vrij snel uw opzeg gekregen, dus geen idee of dit wel zo optimaal zou geweest zijn. Dan had je daar 6 maanden kunnen wonen (= opzegtermijn bij eigen bewoning) en had je daarna sowieso iets anders moeten zoeken daarna...

Hopelijk kan je de opzeg van uw huidige huurwoning nog teniet doen. Volgende keer het spreekwoord "het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is" toch in het achterhoofd houden... Zeer gevaarlijk om zonder getekend huurcontract, uw huidige contract al op te zeggen. Idem bij het zoeken naar nieuw werk: nooit uw ontslag geven bij uw huidige werkgever, voor je een getekend nieuw arbeidsconctract in handen hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”