buitengewone kosten kinderen die je niet ziet

katteke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

buitengewone kosten kinderen die je niet ziet

#1 , 12 okt 2018 15:18

Ik heb een zoon van 18 die al 8 jaar niet meer bij mij komt. Ik heb steeds zijn schoolkosten betaald en zijn buitengewone kosten, maar ik vraag me af of ik dit wel verplicht ben om te betalen.
Ik zou graag weten of ik verplicht ben om het rijbewijs van mijn zoon mee te bekostigen als deze toch niet naar mij komt?
ben ik ook nog verplicht om zo veel allimentatie te betalen of kan ik ook eisen op een rechtbank om dit te minderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 12 okt 2018 16:18

Over buitengewone kosten die niet meteen levensnoodzakelijk/verplicht zijn, horen de ouders eerst overleg te plegen. Bijvoorbeeld: een laptop, weliswaar voor schoolgebruik bij een gewone opleiding: dus geen informatica-specifieke opleiding. Daar kan over gediscussieerd worden of het een dure of een een tweedehandse vaste computer zal zijn. Wat de opleiding voor het rijbewijs betreft: ook dat is niet meteen een vaststaand feit. Dat kan op een dure en een goedkopere manier. Je moet ook geen 2 (mislukte) pogingen met extra lessen financieren. Je mag gerust stellen dat je slechts de helft van één poging (theoretisch + practisch + minimale lessenreeks) betaalt. Dan heb je je plicht gedaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”