2dehands wagen voorschot

Auto’tje
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

2dehands wagen voorschot

#1 , 11 okt 2018 05:20

Zonder direct uitgescholden te worden van idioot had ik hier een vraag willen stellen.

Gisteren ging ik naar de garage die online een advertentie plaatste van een wagen met tal van opties.

De wagen had geen schade zeiden ze, eenmaal aangekomen had de wagen heel wat schade, maar die gingen ze oplossen zeiden ze, enfin na veel 5 en 6 kon ik wat van de prijs krijgen want ze vroegen ook veel te veel voor de staat van de wagen (weet ik ben een vrouw met weinig kennis van wagens) enfin nadat de verkoper voelde dat mn vertrouwen nihil was drong hij heel erg aan, beloofde me 2 nieuwe banden en deed 450 euro van de prijs en zou de schade herstellen. Distributieriem werd vervangen aan 100.000 km’s en hij had al 142.000 dus ik dacht ok.. banden in orde en distributieriem kan nog een tijdje mee dus ik ben safe.. ik betaalde daar ter plaatse een voorschot van 500 euro.

(Erkende garage)

Nu blijkt dat de wagen geen carpas heeft omdat dit een franse wagen is + de opties in de advertentie blijken verre van te kloppen.. er ontbreken al 5 van de zogezegde lijst van 30 opties... :/

Kan ik mijn voorschot terug vorderen? De wagen kon nog niet gekeurd worden het zou 2 a 3 weken duren voor ze alles konden doen gezien de wagen van een klant komt die net over de grens woont...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 11 okt 2018 12:58

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 11 okt 2018 21:55

Car-pass krijg je bij de keuring.
Het is dus normaal dat deze er nog niet is.
Deze moet je wel hebben als je de wagen krijgt.
Dus op dat vlak is de koop op dit moment niet ongeldig.

Echter... Als de wagen minder opties heeft dan aangegeven, zou je een zaak kunnen hebben.
Echter heb je de kans gehad om de wagen te bekijken, en te weten hoe deze in elkaar zat. Je hebt hierbij de mogelijkheid gehad om je te laten bijstaan door iemand die er iets meer van kent dan jijzelf.

Mijns inziens is er geen enkele reden om de verkoop te annuleren nu.
Je kan dit altijd eenzijdig zelf, maar dan ben je sowieso je voorschot kwijt.

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#4 , 12 okt 2018 09:17

De verplichting om een car-pass af te leveren, is niet van toepassing wanneer het gaat om een voertuig dat, op het ogenblik van de verkoop, niet was ingeschreven in België. De vereniging die belast is met de centrale registratie van de kilometerstand kan deze car-pass niet afleveren omdat ze de kilometergegevens niet heeft ontvangen.
bron: https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... lde-vragen
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Consumenten Koop”