Bijzitter

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Bijzitter

#1 , 08 sep 2018 11:01

Ja waarschijnlijk de zoveelste maar ik post het even :mrgreen:

Opgeroepen als bijzitter maar als zelfstandig landbouwer zit ik in de herfst vol in de werp periode van mijn dieren en al mijn naaste vrienden en familie weten dat ik mijn bedrijf dan nooit langer dan 2a3 uur onbeheerd laat zelfs met trouwfeesten keer ik terug snachts incluis. Er is in het begin een instroom van massas jonge dieren die monitoring nodig hebben bij het werpen

Niet alleen dat de rol bijzitter impliceert in godsnaam 7 a 8 uur. Vroeger dacht ik enkel een voormiddag. Als ik 8 uur iets anders moet doen ga ik zeker een ophoping van werktaken krijgen en zeker dode jongen onderkoeld ed die ik binnen 24u niet meer afgewerkt krijg. Zonder partner kinderen of werknemers kan ik geen kant op.

Mijn brief is al verstuurd dat ik niet kan en heb dit duidelijk en vriendelijk op 1 a4 uitgelegd aan de vrederechter.

Ik zie nergens een lijst met wettelijke excuses maar heb gevraagd op basis van de verzekering vd continuiteit van mijn onderneming en het voorkomen van het in gedrang komen v dierenwelzijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2018 11:34

Als zelfstandige krijg je gemakkelijk een vrijstelling als deze natuurlijk gegrond is, horeca mensen bijna allemaal, wat landbouwers betreft nog niet mee gemaakt maar ik denk dat dit geen probleem zou mogen zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12816

#3 , 08 sep 2018 12:28

Ik denk dat uw situatie het wel rechtvaardigt dat u vrijgesteld wordt. Voldoende bewijs meesturen lijkt mij wel nodig.

Reclame

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2018 13:27

Oke bedankt

Uittreksel kbo zit er in elk geval bij. Getuigen verklaringen of derden bij betrekken vond ik wat ver gaan :mrgreen:

Ik verwacht uiteraard wel een positief antwoord maar ik wilde even horen wat men hier wist over dit onderwerp

Bij een negatief antwoord tja, dat worden dan toch 2 lange plaspauzes :shock:

Groeten, dank

Jorina R
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 okt 2018 13:39

Hier als melkveehoudster ook opgeroepen. Hier is het in ieder geval niet aanvaard om niet te gaan bijzitten. Bij jou wel? 3 maanden en 1 week verhuisd naar Wallonie dus bovendien taal nog niet eens machtig. Benieuwd wat dat gaat geven.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 okt 2018 18:00

Hier als melkveehoudster ook opgeroepen. Hier is het in ieder geval niet aanvaard om niet te gaan bijzitten. Bij jou wel? 3 maanden en 1 week verhuisd naar Wallonie dus bovendien taal nog niet eens machtig. Benieuwd wat dat gaat geven.

Als je koppig blijft Nederlands spreken, is de kans erg groot dat de voorzitter je naar huis stuurt. Ik spreek uit ervaring.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

WP002
Berichten: 1479

#7 , 03 okt 2018 23:39

Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent om Frans te kennen.

Belgian
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 okt 2018 10:03

Bij mij werd een vrijstelling gegeven

Als ik toch moest gaan dan had ik zeker tussen middag huiswaarts gegaan, niemand neemt mijn inkomen af kan men niet verwachten ook niet.

U hebt misschien een partner, werknemer of derde die tijdelijk uw taken kon overnemen of het is maar 3uur zitten als het nog manueel stemmen is dacht ik? Dat zou zowat iedereen moeten kunnen denken ze

Hier is het 7,5u veel te lang

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 07 okt 2018 14:01

Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent om Frans te kennen.
Wat is het punt?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

WP002
Berichten: 1479

#10 , 07 okt 2018 22:39

Er staat nergens in de wet dat je verplicht bent om Frans te kennen.
Wat is het punt?
Als je in een Franstalige gemeente wordt opgeroepen als bijzitter en je kent de lokale taal niet, dan kan je er niets gaan uitvreten.

flugel
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 okt 2018 10:52

Hey, Ik heb vandaag met de post een oproepingsbrief ontvangen om als bijzitter te komen.
Ik stel met de vraag of dit niet een beetje laat is en deze brief was niet aangetekend. Ik zit er niet mee in om te komen als ik het tijdig weet ondertussen zijn al mijn plannen gemaakt en moet ik zaterdag werken tot een uur of 2 's nachts en zie ik het niet zitten om er al 7u15 terug te staan.

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 11 okt 2018 12:25

Ik stel met de vraag of dit niet een beetje laat is en deze brief was niet aangetekend.
U kan zelfs op de verkiezingsdag aangeduid worden als bijzitter op het ogenblik dat u wil gaan stemmen en er nog onvoldoende bijzitters zijn. Dat is uiteraard ook niet aangetekend. Dat is gewoon mondeling.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 okt 2018 12:31

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#14 , 11 okt 2018 12:37

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Als iedereen dat doet is het gedaan met de democratie en kunnen we wachten op een dictator. Iemand?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 11 okt 2018 15:48

Met 250€ ben je ervan af !

Dit is de boete bij weigering !
Als iedereen dat doet is het gedaan met de democratie en kunnen we wachten op een dictator. Iemand?
Inderdaad , zelf heb ik er 3 maal bijzitter geweest en met volle plezier !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Actuele Thema's”