Aangereden in flank

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

Re: Aangereden in flank

#16 , 11 okt 2018 10:34

lijkt me dat u niet voldoende afstand hield en gewoon achter in de flank bent gereden, u bent waarschijnlijk in fout.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 okt 2018 18:53

Is het niet zo dat je op zo'n baan maar één auto mag inhalen en weer naar het rechter baanvak moet gaan vooraleer nog een voertuig in te halen? maw, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 12 okt 2018 09:15

Is het niet zo dat je op zo'n baan maar één auto mag inhalen en weer naar het rechter baanvak moet gaan vooraleer nog een voertuig in te halen? maw, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen.
Ik dacht niet dat er zoiets in de wegcode staat. Je moet steeds veilig kunnen inhalen, maar ik heb geen weet van een regel dat je geen twee auto's tegelijk mag inhalen (maar ik kan verkeerd zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Milo72
Berichten: 1016

#19 , 12 okt 2018 09:24

Het staat niet in de wegcode dat meerdere voertuigen inhalen in 1 beweging mag op een "gewone baan", maar ook niet dat het niet mag. (Er staat wel letterlijk dat het mag op een weg met meerdere rijstroken of éénrichtingstraat)

Volgens cassatie en FOD Mobiliteit mag het. Zie uitgebreide info: https://www.gratisrijbewijsonline-forum ... php?t=7960
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#20 , 13 okt 2018 13:02

Is het niet zo dat je op zo'n baan maar één auto mag inhalen

maw, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen.
Neen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 15 okt 2018 10:34

Is het niet zo dat je op zo'n baan maar één auto mag inhalen

maw, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen.
Neen.
"Neen" als "Neen, uw stelling is foutief" of "Neen, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen."?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 15 okt 2018 21:16

Is het niet zo dat je op zo'n baan maar één auto mag inhalen

maw, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen.
Neen.
"Neen" als "Neen, uw stelling is foutief" of "Neen, je mag hier geen twee auto's in één beweging inhalen."?
Neen, als in : er klopt niets van beide stellingen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 okt 2018 10:02

Neen, als in : er klopt niets van beide stellingen
Dan met ik het deze keer eens met u :wink:.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”