Schuld eisen van Ex-vriend.

Xandrah
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schuld eisen van Ex-vriend.

#1 , 11 okt 2018 09:48

Goedemorgen iedereen,

Ik heb 2,5 tal jaar geleden de relatie met mijn ex beëindigd. Dit omdat hij mij bedroog met de dames van de nacht in champagnebars, met ons geld, maar ook bedroog met meisjes die ik kende. Een drugsverslaving had ontwikkeld, geen geld meer had voor facturen te betalen dat deed ik alsmaar alleen. Kortom een heleboel om mij een enorm slechte periode in mijn leven te bezorgen.
Nu moet hij me wel nog wat geld. Een deel (€4500) dat ik hem had geleend voor de horecazaak over te nemen die hij zo graag wou maar geen geld voor had. Ik had dat geld wel aangezien mijn vader een jaar ervoor overleden was en ik wat geld had geërfd. Toen we uiteen gingen vroeg ik hem dat geld en hij zei dat hij dat niet had maar er hij ondertekende wel een document waarin hij zelf schreef dat hij mij €4500 zal overschrijven na verkoop van het huis ter vergoeding van de erfenis van mijn vader. Dit document werd opgesteld op 21/11/2016. Het andere deel (€1212,46) dat hij mij moet is van bij de notaris.Toen we ons huis verkocht hadden kregen we elk nog een klein deel terug, maar de notaris controleerde natuurlijk of er nog schulden waren bij de Vlaamse Belastingdienst. Bij mij was alles in orde maar hij had nog een schuld, de notaris had hem gezegd dat hij dit eerst moet vereffenen anders kon de verkoop niet doorgaan bij het verlijden van de akte.
Natuurlijk heeft hij zijn schuld bij de belastingen niet vereffend en de notaris zei dat dit dat van mijn deel moest afgaan als wij de verkoop nog zouden willen laten doorgaan. Ik heb dat dan maar gedaan, niet dat ik veel keuze had. Dus ik ging naar huis zonder geld, maar het geld dat hij verschuldigd was aan de belastingen is er van mijn deel afgegaan. De notaris heeft hiervoor wel een document opgesteld waarin staat dat hij me dat bedrag binnen de 5 werkdagen moest terugstorten op mijn rekening en anders zou er 7% intrest per jaar bijkomen. Dit document werd opgesteld op 14/12/2017. Natuurlijk heeft hij dat niet betaald en we zijn nu bijna een jaar verder. Dit document had hij ondertekend. Het enige dat hij mij betaalde is €408,71; €100 op 28/12/17 en €308,71 op 04/01/2018 van mijn autopolis.
Toen ik hem vroeg om me te betalen keer op keer, zei hij uiteindelijk dat ik een afbetalingsplan moest opstellen en doorsturen. Dat heb ik gedaan ik stuurde 2 verschillende voorstellen door; deze werden aangetekend verstuurd maar ook per mail. Ik heb dit 2 maal gedaan en de brieven zijn teruggekomen ik heb deze ook allemaal bijgehouden. Telefonisch kan ik hem niet contacteren, hij neemt nooit op en negeert mijn berichten.

Moet ik hiervoor best een advocaat nemen? Indien ja wat voor advocaat?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Xandra

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding