Mijn zoon stuurt een GSM terug naar de leverancier (pas aangekochtte Apple Iphone van 350 Euro)
Hij doet dit aangetekend met Bpost om zeker te zijn dat hij aankomt en om bewijs te hebben naar de leverancier
Hij betaalt hiervoor aan Bpost 20,26 euro
De post verliest dus zijn GSM en stelt nu voor om 52,26 euro te vergoeden inclusief postkosten (dus 32 EURO voor het verloren pakket)
Ik zie dat Bpost naar algemene voorwaarden verwijst, maar deze werden op geen enkel moment aan mijn zoon duidelijk gemaakt noch werd hem gemeld dat hij bij verlies door Bpost gewoon alles kwijt is
Dat betekent concreet dat als BPost 3 verzendingen doen (en dus 60 euro krijgen) dat zeer gerust 2 mag verliezen want dat kost u dan ook maar 60 euro. Dat is toch echt onaanvaardbaar.
Ik heb ook de ombudsdienst gecontacteerd en die zeggen dat ze niets kunnen doen. Hij had maar een extra verzekerin moeten nemen.
Mijn zoon heeft wel effectief tegen de loktbediende gemeld dat het om een GSM ging en dat hij gezien de waarde deze aangetekend wou verzenden. (Er dus van uitgaande dat dat het veiligste is. Het was zelfs duurder dan een verzekerd postpakket zou geweest zijn.)
Op dat moment had de bediende toch moeten zeggen dat hij voor 1€ (heb ik nu op de site van de post gevonden) een verzekering had moeten nemen.
Die 1 € bovenop de 20,26 had echt wel het verschil niet gemaakt.
Slotsom, de post is hem kwijt en is verantwoordelijk. Wij hebben nergens getekend dat we die voorwaarden aanvaarden.
Kan ik nog iets doen om de post voor hun veroorzaakte schade te laten opdraaien.