Boekhouding CGG stuurt na 2,5 jaar een factuur?

yvesdemeulenaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Boekhouding CGG stuurt na 2,5 jaar een factuur?

#1 , 10 okt 2018 14:05

Ik krijg via e-mail volgend bericht:
Betreft : Herinnering tot betaling van vordering

"Bij nazicht van onze rekeningen stel ik vast dat de hieronder vermelde vorderingen onbetaald bleven.
Mag ik hierbij zo vrij zijn om uw aandacht hierop te vestigen en u verzoeken om over te gaan tot vereffening van de openstaand bedragen.
Indien u intussen de betaling zou hebben uitgevoerd, gelieve mij dan de betaaldatum telefonisch of per mail door de geven.

Hopende op een vlotte storting van het bedrag van 88€ op rekening ----------------------- , teken ik"


Datum van de vordering is 19/04/2016, ik heb nooit een rekening of betalingsformulier ontvangen tot op heden deze mail, kan dit zomaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 okt 2018 14:07

U bent geen consument, maar een onderneming?

Betwist u de vordering?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

yvesdemeulenaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2018 14:26

ja, gezien ik nooit een rekening heb gekregen

Reclame

yvesdemeulenaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 okt 2018 14:27

ik ben geen onderneming

LeenW
Berichten: 12816

#5 , 10 okt 2018 14:32

De vraag was of u de vordering betwist, met andere woorden, heeft dat boekhoudkantoor ooit een dienst aan u geleverd waarvoor u hen zou moeten betalen?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#6 , 10 okt 2018 16:52

CGG = Centrum voor Geestelijke Gezondheidszorg?

indien ja, dan is dat verjaard maar dan moet u dat zelf inroepen tegen hun

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 okt 2018 10:32

Leg eens uit waarom dit verjaard zou zijn?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#8 , 11 okt 2018 14:39

– Verjaringstermijn medische kosten (ziekenhuisfacturen) 2 jaar (Artikel 2277bis

De rechtsvordering van verzorgingsverstrekkers met betrekking tot de door hen geleverde geneeskundige verstrekkingen, diensten en goederen, daar inbegrepen de vordering wegens bijkomende kosten, verjaart ten overstaan van de patiënt door verloop van een termijn van 2 jaar te rekenen vanaf het einde van de maand waarin deze zijn verstrekt.
Dezelfde bepaling is van toepassing voor geneeskundige verstrekkingen, diensten, goederen en bijkomende kosten welke door de verplegings- en verzorgingsinstelling of door derden werden geleverd of gefaktureerd.].)

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#9 , 11 okt 2018 19:38

Fantastisch, bedankt!
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”