Vertraging trein - later doorwerken

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

Re: Vertraging trein - later doorwerken

#16 , 09 okt 2018 11:31

Soit, toch nog even afsluiten met een dankjewel aan Gebruiker21 en B. Debuck voor het gegeven advies. Laat ons hopen dat het een storm in een glas water is en dat het niet meer aangehaald wordt in de toekomst...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 okt 2018 11:44

Als je op de dagen dat je wat later bent, ook die tijd 's avonds doorwerkt, denk ik niet dat uw baas daar ooit iets van kan zeggen. Als hij dit wel doet, kan je verwijzen naar uw arbeidsreglement dat glijdende uren toestaat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vv-ke
Berichten: 174

#18 , 09 okt 2018 12:27

ofwel moet u zorgen dat u een ander vervoersmiddel zoekt dat wél op tijd rijdt, ofwel een andere werkgever.... (just saying)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 okt 2018 14:49

ofwel moet u zorgen dat u een ander vervoersmiddel zoekt dat wél op tijd rijdt, ofwel een andere werkgever.... (just saying)
Ik denk dat als je met het openbaar vervoer hooguit één keer per maand 20 minuten vertraging hebt, maar voor de rest altijd op tijd bent, dit een ideaal transportmiddel is voor u. Moest ik kunnen, ik zou het ook doen. Jammer genoeg werk ik op een plaats waar ik er puur met het openbaar vervoer (= bus, dan trein, dan bus en dan nog een stuk te voet of met de fiets), anderhalf uur zou over doen, enkel. Met de wagen varieëert dit tussen 35 minuten en anderhalf uur (om maar te zeggen dat met de wagen in veel gevallen niet betrouwbaarder is, wegens het toenemende aantal files op de baan).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mbbs1024
Berichten: 474

#20 , 09 okt 2018 18:32

"ik recupereer die 20 minuten of halfuur of uur de dag erop, dan kan ik het moeilijk appreciëren daarover aangesproken te worden"
Inderdaad, als je de tijd recupereert, en je goed werk levert, is dergelijke mierenneukerij enkel maar ergerlijk en verziekt het de werksfeer. Een aantal bedrijven zijn wegens overdirigerende managers al meer dan eens goede werknemers kwijtgeraakt.
Bij mij op het werk zijn omwille van de aanpak van een manager, 3 goede mensen vertrokken, uiteindelijk hebben ze die manager op een zijspoor gezet.
Maar zoals al door anderen al gezegd, we weten niet hoe het er aan toe gaat bij jou op de werkvloer, als er al een wat collega's zijn die er de kantjes aflopen, en/of de manager eens met het verkeerde been uit bed gestapt is kan zoiets wel eens gebeuren.

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

#21 , 10 okt 2018 06:32

ofwel moet u zorgen dat u een ander vervoersmiddel zoekt dat wél op tijd rijdt, ofwel een andere werkgever.... (just saying)
Ik denk dat als je met het openbaar vervoer hooguit één keer per maand 20 minuten vertraging hebt, maar voor de rest altijd op tijd bent, dit een ideaal transportmiddel is voor u. Moest ik kunnen, ik zou het ook doen. Jammer genoeg werk ik op een plaats waar ik er puur met het openbaar vervoer (= bus, dan trein, dan bus en dan nog een stuk te voet of met de fiets), anderhalf uur zou over doen, enkel. Met de wagen varieëert dit tussen 35 minuten en anderhalf uur (om maar te zeggen dat met de wagen in veel gevallen niet betrouwbaarder is, wegens het toenemende aantal files op de baan).
Zo is het ook ongeveer, toch wat de ochtend trein betreft, max 1x per maand. 's avonds is het (spijtig genoeg) schering en inslag dat ik de aansluiting mis. Normaal doe ik er 's morgens 1h10 over met fiets+trein. Met de auto kan het in 40 minuten maar niet op de uren dat ik vertrekken kan, waar het eerder 50 min tot 1h40 kan worden (ring van Antwerpen & stuk ring Brussel). Initieel waren er beloftes dat carpoolen kon waardoor ik soms vroeger dan 7h starten zou en slechts 40 min op en af onderweg was (en als passagier waardoor het geen "verloren" tijd was), maar door jaloezie binnen het team omdat ik dan ook vroeger vertrekken kon, hebben ze die belofte terug moeten intrekken. Nu kom ik soms nog vroeger dan 7h aan op het werk maar werk dan door tot het volgens het arbeidsreglement vroegst mogelijke vertrekuur. Lijkt me gewoon absurd om halfuur extra onderweg te moeten zijn als het anders kan.

De sfeer in het team is ook verziekt. Het bedrijf zelf (quasi 1000 man) doet veel voor hun werknemers en hun welzijn. O.a. dag thuiswerken per week maar daar probeert die jaloerse collega mij ook al te dwarsbomen. Veranderen van werkgever wil ik niet, veranderen van team des te meer.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 okt 2018 11:41

Nu begrijp ik niet alles meer naar aanleiding van je laatste post.
Daar beweer je soms nog vroeger dan 7u aanwezig te zijn.

Dan vraag ik mij af waarom u toch dan er niet in slaagt voor 9u aanwezig te zijn door het missen van 1 aansluiting.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 11 okt 2018 10:31

Veel mensen (zoals ikzelf) komen niet elke dag op hetzelfde uur toe op het werk. Ik doe bijvoorbeeld 3 dagen in de week de kinderen naar school (omdat mijn vriendin die dagen werkt), de andere dagen (als mijn vriendin thuis is) doet zij dit. Ik kom dus ook "soms" tussen 7 en 8 op het werk, maar de dagen dat ik de kinderen naar school doe, is dit onmogelijlk.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

#24 , 11 okt 2018 12:53

Veel mensen (zoals ikzelf) komen niet elke dag op hetzelfde uur toe op het werk. Ik doe bijvoorbeeld 3 dagen in de week de kinderen naar school (omdat mijn vriendin die dagen werkt), de andere dagen (als mijn vriendin thuis is) doet zij dit. Ik kom dus ook "soms" tussen 7 en 8 op het werk, maar de dagen dat ik de kinderen naar school doe, is dit onmogelijlk.
Bijna volledig dezelfde situatie hier, die dan nog ingewikkelder gemaakt wordt door een wisselende dag van thuis uit werken, schoonmoeder die 1 dag in de week kinderen naar school brengt waardoor ik dus voor 7h aankom (of anders iets later vertrekken zou en 40 minuten later aankomen zou, is gewoon niet efficiënt).

Net terug wekelijkse meeting gehad. Gisteren was ik om 14h30 van kantoor vertrokken omdat ik nog een uur meeting had die op weg lag tussen kantoor en auto. Blijkbaar heeft dezelfde collega weer beklag gemaakt bij leidinggevende dat ik de uren van het arbeidsreglement niet respecteer. Jammer dat ik daar geen bewijzen van heb (hoewel ze dat eigenlijk enkel in geschrift naar leidinggevende kan gestuurd hebben) want het is het zoveelste bewijs dat die collega mijn werk probeert te boycotten (pesten op het werk is misschien nog een stap te ver?).

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 12 okt 2018 09:09

Als dit een collega was die dit aan uw leidinggevende zo zei, en uw leidinggevende weet dat u op weg was naar een meeting, dan is het aan uw leidinggevende om aan uw collega te zeggen dat hij of zij zich met zijn / haar eigen zaken moet bemoeien, zou ik zo zeggen.

Als uw leidinggevende u daarop aanspreekt, en u kan verantwooren dat u naar een meeting ging, vind ik dat u ook gerust aan uw leidinggevende mag melden dat u niet gediend bent met het achterbaks gedrag van uw collega...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”