Taxi Annuleren

DSC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Taxi Annuleren

#1 , 09 okt 2018 16:39

Na het invullen van een aanvraag formulier voor het bestellen van een taxi richting luchthaven hebben we toch besloten niet met een taxi te gaan.
De aanvraag is vrijdag 4 weken voor vertrek gedaan, daarna hebben we pas bevestiging gekregen.
Die maandag hebben we ook direct een mail gestuurd om de taxi te annuleren. dit was ons inziens meer dan 24 dagen voor vertrek een redelijke termijn.
Echter reageert de taxi firma heel boos en kregen we een dag later een factuur van 50% (110€) transportkosten heen en terug in de bus.

Volgens de voorwaarden op de site:
"OPGELET BIJ annulatie binnen de 24 uren dient er 50 % betaald te worden op de totaal som van de gereserveerde ritten .

Bij annulatie en of verandering van datum na onze bevestiging wordt er een kost van 25 % op de rit prijs aangerekend .

DEZE WORDEN PER FACTUUR VERSTUURD EN DIENEN BINNEN DE 14 DAGEN BETAALD TE WORDEN ."

Echter bij het invullen van het formuleer wordt geen vaste prijs getoond (enkel per regio met een vork tussen 100 en 110€ voor onze regio ook in die voorwaarden)
Onderaan het formulier voor het invullen moet je ook nog de algemene voorwaarden accepteren, (link gaat naar privacy verklaring)

Mijn inziens kan ik deze factuur betwisten, en moet ik maximaal 25% betalen. Maar gezien het feit ik bij het invullen van het formulier geen prijs heb gehad, lijkt het mij zelfs dat ik eerst mijn akkoord moet geven voor de overeengekomen prijs vooraleer er nog maar sprake kan zijn van annulering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 09 okt 2018 17:04

U hebt het aanvraagformulier ingevuld, dat lijkt mij aanvaarding van de geafficheerde prijs te zijn. Uiteraard hebt u volledig gelijk over de 25%.

DSC
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2018 19:15

De prijs staat echter wel niet op het zelfde blad waar je je gegevens invult. Hoe kan ik weten welke prijs de taxi dienst mij aanbied als hij op zijn website enkel een "Vork" aanbied? Een Bevestigingsmail van mij uit na het ontvangen van de juiste prijs is dus niet nodig om een consensus te komen?

Hoe kan ik best de factuur protesteren? Ik heb deze via mail ontvangen. Is een antwoord mail dan voldoende of kan ik toch best via aangetekend schrijven reageren?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”