Ex vrouw gescheiden haalt al het geld af van mijn rekening

YunaAdilya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ex vrouw gescheiden haalt al het geld af van mijn rekening

#1 , 09 okt 2018 12:57

Mijn vriend zijn ex vrouw heeft geld afgehaald van zijn rekening. ze zijn gescheiden en mijn vriend staat als GESCHEIDNEN maar op haar papieren staat nog reeds getrouwd. ( Hoe kan dit zelf ? ) Hiermee is ze naar lokale bank gegaan in
Haar buurt onder zogezegd nog getrouwd en heeft ze al het geld van zijn rekeningen gehaald.

Er is ook gemeld geweest aan zijn
Hoofdkantoor bank dat
Bij pogingen tot toegang hij gecontacteerd moest worden en ze geweigerd diende te worden en dit was kn dossier opgenomen
Waarom hebben bben ze hem
Dan nooit gezegd dat er eventueel een volmacht was ? Is dit geen fout van de bank ? Dat dit niet gemeld word aan persoon ik kwestie dat er nog een eventuele volmacht is?


Kan hier iets aan gedaan worden
We spreken over diefstal van 3000 euro in een keer op 1 dag dag waarna zijn
Rekeningen werden geblokkeerd en hij niet meer op zijn eigen rekening kon.


Help aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 09 okt 2018 13:29

Hij heeft die volmacht ooit gegeven.
Hij is de enige die ze kan stopzetten.
Nalatigheid dus...

Als dat werkelijk zijn eigen rekening is kan niemand anders ze blokkeren.
Het verhaal is dus niet volledig.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2018 17:05

Heeft helemaal niets te maken met al dan niet gescheiden zijn. Je hebt drie mogelijheden:
1. De rekening stond op beide namen: dan hebben beide rekeninghouders het recht om daar geld af te halen.
2. De rekening stond enkel op zijn naam: dan kan er NIEMAND anders aan dat geld.
3. Hij heeft een volmacht gegeven op zijn rekening. Dan had hij die volmacht moeten intrekken. Een volmacht betekent echter niet dat je zomaar al het geld van de rekening kan halen. Als het dus op die manier gebeurd is, kan de vriend dat geld terugvorderen van zijn ex.

Als het hier om geld gaat dat verdiend is tijdens het huwelijk, en er is getrouwd onder gemeenschap van goederen (of het wettelijk stelsel) zal dit geld sowieso moeten verdeeld worden bij de scheiding. Geen idee of de scheiding al achter de rug is of niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 okt 2018 19:55

Dit verhaal klopt niet.

En als dit zo is dan is er maar één schuldige, en dit is je vriend die de volmacht niet ingetrokken heeft.

Daar kan je niks aan doen, als je vriend iemand de volmacht heeft om centen van zijn rekening te halen, moet dan niet klagen dat er geld van de rekening is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 09 okt 2018 20:49

Volmacht heeft niets te maken huwelijk.
Iedereen kan een volmacht op iemand zijn rekening krijgen maar altijd van de rekeninghouder. Deze is dus verantwoordelijk.

Betwijfel zelfs dat het als strafbaar kan beschouwd worden.. dus volmacht stopzetten en geld terugeisen.

YunaAdilya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 okt 2018 13:09

Volgens de bank een aanvraag ingediend voor schrapping zonder handtekening die vinden ze niet terug

Al reeds gescheiden sinds januari
Maar op haar papieren staat nog reeds getrouwd en hiermee is ze naar de bank gegaan

En heeft al het geld kn een keer afgehaald ze had geen bankkaart dus dit moet via het loket gebeurd zijn
Heeft helemaal niets te maken met al dan niet gescheiden zijn. Je hebt drie mogelijheden:
1. De rekening stond op beide namen: dan hebben beide rekeninghouders het recht om daar geld af te halen.
2. De rekening stond enkel op zijn naam: dan kan er NIEMAND anders aan dat geld.
3. Hij heeft een volmacht gegeven op zijn rekening. Dan had hij die volmacht moeten intrekken. Een volmacht betekent echter niet dat je zomaar al het geld van de rekening kan halen. Als het dus op die manier gebeurd is, kan de vriend dat geld terugvorderen van zijn ex.

Als het hier om geld gaat dat verdiend is tijdens het huwelijk, en er is getrouwd onder gemeenschap van goederen (of het wettelijk stelsel) zal dit geld sowieso moeten verdeeld worden bij de scheiding. Geen idee of de scheiding al achter de rug is of niet?

YunaAdilya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 okt 2018 13:12

Kan het geld teruggevorderd worden indien ze effectief een volmacht zou hebben? Een volmacht is toch om geld af te halen als de andere persoon niet kan ? Het gaan om een persoonlijke rekening GEEN gemeenschappelijke rekening.
Hoe kan ze al
Het geld in een dag afhalen?

We zijn radeloos indien het om vergetelheid gaat dar ze nog volmacht had

Ik had het hem nog gevraagd maar hij dacht dat alles kn orde was
Volmacht heeft niets te maken huwelijk.
Iedereen kan een volmacht op iemand zijn rekening krijgen maar altijd van de rekeninghouder. Deze is dus verantwoordelijk.

Betwijfel zelfs dat het als strafbaar kan beschouwd worden.. dus volmacht stopzetten en geld terugeisen.

YunaAdilya
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 okt 2018 13:15

Het geld is afgehaald in een enkele dag waarna de rekening geblokkeerd werden door zijn hoofdkantoor bij verdachte transacties

Hij kon niet meer op zijn rekening en werd daarna gecontacteerd dat zijn
Ex-vrouw in lokale bank aan zijn rekeningen had gezeten

Ooit moet hij een volmacht gegeven hebben en niet ingetrokken denkt hij de apostel zijningediend maar ze vinden geen handtekening terug

Ook bij de melding dat hij meteen gecontacteerd moest worden indien zijn ex-vrouw aan de rekeningen zou proberen zitten. Hij weet dat dit een vergetelheid kan zijn dat hem de parten zal spelen
Indien het feitelijk gaat om een volmacht vergeten intrekken of tekenen
Dit verhaal klopt niet.

En als dit zo is dan is er maar één schuldige, en dit is je vriend die de volmacht niet ingetrokken heeft.

Daar kan je niks aan doen, als je vriend iemand de volmacht heeft om centen van zijn rekening te halen, moet dan niet klagen dat er geld van de rekening is .

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 10 okt 2018 13:38

Zoals den Lowie al schreef klopt dit verhaal niet. Veel fantasie en tegenstrjdigheden.
Daarom valt het niet te beoordelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 10 okt 2018 16:09

Hij zal eerst moeten kijken of vrouw een volmacht had.Dan of het geld afgehaald is voor vonnis na vonnis maar voor betekening of na betekening want dan is het vonnis maar tegenstelbaar aan derden en niet meer tegensprekelijk dus dan beaat de bank maar een fout.

Volmacht wil zeggen dat men het om reden dat de houder akoord is iets doet.

Dan hangt het verder nog af van welk huwelijksstelsel.. en of het een gemene rekening was.

Dus tijd om eens met de notartis van de echtscheiding of met de advocaat te gaan praten en dan verdere actie ondernemen.

Men heeft steeds twee procedures.
Eén strafrechtelijk dus opzet en misbruik voor de correctionele rechtbank. Hier kan men zich ook burgerlijke partij stellen.
Twee een burgerlijke waar alleen over de teruggave van het fout opgenomen geld gaat

Terug naar “Bank & Beurs”