electriciteitsschade

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

electriciteitsschade

#1 , 08 okt 2018 18:47

Vorige vrijdag heeft Eandis in ons appartementsgebouw enkele tellers vervangen (niet die van ons). Toen we even nadien het eten wilden bereiden hadden we geen stroom.
We stelden vast dat de verliesstroomschakelaar in het elektriciteitsbord in ons appartement was afgesprongen en het was onmogelijk hem terug in te schakelen. De bijgeroepen elektrieker stelde vast dat de verliesstroomschakelaar defect was.
Hij vertelde ons dat het zelden voorkomt en al zeker niet in recente gebouwen en vermoedelijk een gevolg van de werken door Eandis een paar uren voordien.

Moet Eandis mij die schade (nieuwe verliesstroomschakelaaar) vergoeden?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 08 okt 2018 19:41

Als u kunt bewijzen dat dit door die werken is uitgevoerd, moeten zij terugbetalen.
De kans dat u dit kan, is onbestaande lijkt mij.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#3 , 08 okt 2018 19:47

Eigenlijk kan ik dat wel omdat het is stukgegaan onmiddellijk bij de vervanging van die tellers. Ik heb ook de factuur en de gedateerde werkbon van de elektrieker.

Waar de elektronen hebben gelopen of piekspanningen kan ik niet bewijzen, dat spreekt voor zich.
Waar een weg is is een wil.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2018 19:58

Het kan ook toeval zijn dat dit juist die dag gebeurt.

Natuurlijk eerst proberen bij eandis

Je kan naar de vrederechter gaan en een deskundige laten aanstellen die u eerst dient te betalen en dan afwachten wat de rechter er over beslist.

Er zijn verlies schakelaars die 30 jaar mee gaan en er zijn er die een paar maanden mee gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 08 okt 2018 20:19

Als je niet kunt bewijzen dat die stuk is gegaan op juist hetzelfde moment als de vervanging van de meter, sta je nergens

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 08 okt 2018 20:26

En tevens brandverzekering (eigen) en blokpolis (syndicus) in kennis stellen.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#7 , 08 okt 2018 20:32

Mijn eigen verzekering dekt enkel de inboedel.
Blokpolis: franchise is hoger dan de kosten.

Bewijs zelfde moment: vaststelling door electrieker was drie uur na het vervangen van de teller. Ik kan moeilijk een electrieker op voorhand bestellen voor iets waarvan ik niet weet dat het gaat gebeuren....
Waar een weg is is een wil.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”