Discriminatie op een katholieke school?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Discriminatie op een katholieke school?

#16 , 08 okt 2018 13:19

Ah, juist, die "waaronder ze een witte brede haarband droegen" had ik idd niet gelezen. Maar wat versta je onder "haarband"? dan zie je toch ook nog haar? Een "haarband" die alle haar verbergt is en blijft toch een hoofddoek (of bandana ;-) )?

Anyway, hoe het praktisch opgelost wordt om in regel te zijn met "het geloof" zal mij worst wezen, om eerlijk te zijn. Ik heb respect voor ieders geloof, zolang ik er geen last van heb ;-). Ik heb er geen last van als iemand een hoofddoek draagt. Ik zou het als werkgever ook niet verbieden zonder daar een logische / praktische reden voor te hebben. Maar als er een reden voor is om het te verbieden, zou ik ook verwachten dat dat verbod zonder veel poeha gerespecteerd wordt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”