Deputatie trekt stekker uit aanwervingsprocedure.

Jeegoo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deputatie trekt stekker uit aanwervingsprocedure.

#1 , 07 okt 2018 22:39

Beste,
In de maanden mei en juni heb ik meegedaan voor een directiefunctie (statutaire aanwerving) voor een provinciebestuur met de nodige testen. De jury heeft na mijn testen (schriftelijk, mondeling, assesment) een positief advies gegeven aan de deputatie om mij aan te werven.
Na lang wachten tijdens de zomermaanden (met de nodige frustratie), laat het provinciebestuur mij weten dat ze de stekker uit het dossier zullen trekken gezien er organisatorisch toch wat wijzigingen op til zijn. Oa. heeft de griffier (als voorzitter van de selectiejury) ontslag gegeven na het positief advies voor mijn aanstelling. De deputatie grijpt dit aan als punt om de stekker uit dit aanwervingsdossier te trekken, en geeft aan te willen wachten op een nieuwe griffier die zal moeten bepalen hoe de nieuwe directiefunctie ingevuld moet worden.
Kan de deputatie deze benoeming/procedure zomaar stopzetten? En de gewijzigde omstandigheid van griffier hiervoor aangrijpen? Het is immers de deputatie die de vacature vacant verklaard heeft.
Wat zijn in deze mijn rechten? Heb ik hiervoor nog enig verhaal?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding