Terugbetaling na scheiding

Vanhovell
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling na scheiding

#1 , 06 okt 2018 18:15

Hallo, ik ben sinds kort officieel gescheiden. We zijn getrouwd met een huwelijkscontract met complete scheiding van goederen. Vlak na ons huwelijk ben ik een zaak begonnen waarin ik mijn eigen geld gestoken heb maar een grote som geld van mijn ex. Ik wou het deel dat ik nodig had gewoon bij de bank lenen maar hij vond lenen geen goed idee. Hij staat er financieel heel goed voor en wou graag een bijdrage leveren aan de zaak omdat hij vond dat ik er zeker voor moest gaan. Ik heb toen nog voorgesteld om een contract op te maken maar hij wou dit niet. Hij wou het geld ook niet terug en zag het eerder als een ‘cadeau’ naar mij toe. Nu zijn we officieel gescheiden en eist hij het geld terug. Er staat niets op papier en de sommen die hij betaald heeft voor de zaak waren grotendeels interieur zaken en dergelijke. Dus hij heeft ook nooit geld rechtstreeks over gemaakt naar mijn rekening. Hij dreigt met een dagvaarding en een rechtszaak. Maar aangezien er niks op papier staat kan hij hier toch niet mee verder gaan?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 06 okt 2018 18:23

In het vonnis staat er toch wat dat van wie is? en hoe de gelden zijn verdeeld?

Vanhovell
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2018 18:53

In het vonnis staat er toch wat dat van wie is? en hoe de gelden zijn verdeeld?
Hij had zijn rekening en ik de mijne. In het vonnis dat via de rechtbank gegaan is staat niets. Er zou nog een notaris aangewezen worden moesten er toch nog zaken zijn die verdeeld moesten worden maar die waren er niet.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”