Dagvaarding zonder PV

Natascha68
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding zonder PV

#1 , 03 okt 2018 20:11

Goeie dag,
Na het verhuis van mijn vriendin zonder inschrijving in BE voor haar zijn wij na het stappen aan gehouden op haar snorscooter zonder helm en zij teveel gedronken tenminste 0.35mg per liter.
Ok ze had teveel gedronken we zijn per combi met handboeien om afgevoerd naar het politiecommissariaat van Grimbergen,alsof we criminelen zijn,er is inderdaad een ademtest afgenomen waarbij zij een rijverbod van 6uur heeft gekregen.
Haar scooter is in beslag genomen en werd haar verzocht om een schikking te treffen van 1200euro en anders werd de scooter verkocht bij de FINshop wat ook gebeurd is.Maar ze heeft nooit een proces verbaal gezien of getekend of iets van een bewijs van wat ze heeft gedronken,en dan nog de combitax.
Wat raden jullie haar aan,ze werkt inmiddels wel in België maar domicilie.in Nederland.
Mvg Thommy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 03 okt 2018 23:45

Onder invloed rijden is een misdrijf, dus bijgevolg zijn jullie wel degelijk criminelen. Minimaliseren zal zeker niet helpen bij de rechtbank.

Waren er voor de rest problemen met de scooter? Dit lijkt mij geen reden voor inbeslagname.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 okt 2018 08:58

En waarom die handboeien? Ik vermoed dat hier een deel verzwegen wordt, zoals verbaal agressief tegen de politie, en opgedreven brommer.

Reclame

Natascha68
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 okt 2018 12:33

Goedemiddag,
Wij zijn inderdaad bij onze staandehouding voor mijn deur thuis klemgereden door 3 politieauto's alsof wij criminelen waren ja dus ik was wat geagiteerd ja maar waar het hier om gaat is dat ik achterop zat geen helm droeg omdat dat niet hoeft in NL op een snorfiets en helemaal niet bekeurd ben voor dat feit,mijn meis en ik als zijnde criminelen zijn afgevoerd en zij een blaastest moest ondergaan maar dus geen pv of iets dergelijks heeft gekregen wat haar promillagegehalte was en waar ook op staat of dat blaasapperaat wel geijkt is.
Nu hebben ze w3l een schikkingsvoorstel gedaan van 1200€ maar dat was niet te betalen voor ons op dat moment dus daarom hebben ze haar scooter verkocht en er v3rder niets meer van gehoort hoe of wat.
Ik vind dat dus een hele rare manier van handelen van politie en opgedreven scooter of niet ze hebben geen sneheidsmeting gedaan want ze reden ons tegemoet dus dat klopt ook niet ,al met al denk ik gewoon dat weer eens een gevalletje Ollandertje pesten was.Greetz Thommy

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 04 okt 2018 13:50

u vertelt nog niet het gehele verhaal

politie zal u niet zomaar klem rijden met 3 wagens voor een intoxicatie, het lijkt er eerder op dat u weigerde te stoppen op bevel van de politie

tevens zal de politie niet zomaar u brommer verkopen, dit kan alleen na een vonnis van de rechtbank (verbeurd verklaring)

zeker van dat u niet gedagvaard bent en dat u niet bent komen opdagen?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 06 okt 2018 16:39

FINshop is de verkoopseenheid van Fod Financiën.
Wie had gedronken uw vriendin en die woont niet in BE - Waar heeft ze adres en heeft men haar identiteit kunnen controleren?
Gezien zij bestuurder was zal afschrift PV naar haar adres zijn gestuurd of heeft ze het bij vrijlating niet meegenomen.
Zijn jullie in een cel opgesloten?
Als niet ingeschreven persoon bestaat er een consignatiebedrag en beslag op voertuig bij niet betalen van de boete.
Of dit zo was en of van toepassing weet ik ook niet direct.

PS hoe kunnen ze weten dat jullie of zij 'Ollanders' zijn als ze u tegemoet komen gereden?

Raar heel raar...

Issued
Berichten: 1227

#7 , 06 okt 2018 17:50

Enkele bedenkingen:
-opgedreven (en niet ingeschreven) bromfiets a? Door de opdrijving dus een klasse b -> is niet verzekerd voor een b te zijn dus het voertuig is niet verzekerd.
- naar waar zou de politie van België het pv moeten sturen als er van je vriendin geen domicilie gekend is?
-dat je in NL geen helm moet dragen op een klasse a doet niet terzake. U was op het moment van de feiten niet in NL.
-hoe oud zijn jullie? Mogelijks visueel minderjarig? Want in België mag een minderjarige geen personen vervoeren.

Dus wat hebben we? Tijdens een uitgaansavond ziet de politie een al dan niet opgevoerde brommer zonder platen? Met twee erop en 1 zonder helm. Brommers zijn gekend dat ze vluchten (de jeugd he) en met een wagen ze dan stoppen is zeer moeilijk. Dus ineens goed stoppen om een circus achteraf te vermijden.

Tybo
Berichten: 145

#8 , 09 okt 2018 17:48

Indien bestuurder / overtreder geen officieël adres in België heeft en die wordt geverbaliseerd inzake alcoholintoxicatie dan dient deze de boete (OI) onmiddellijk te betalen.
Indien deze de boete (OI) niet kan / wil betalen volgt een consignatie en wordt het aangewend voertuig voor een periode van 96 uur 'geconsigneerd' tot dat de boete vooralsnog betaald wordt.
Indien de boete aldusdanig niet meer betaald wordt dan kan idd een eventuel verkoop van het voertuig volgen.
De zaak is normaliter voorgekomen op de rechtbank.
Indien er geen officieel adres van de beklaagde gekend is (noch in B noch in het buitenland) dan wordt de dagvaarding betekend aan de Procureur des Konings.
Mijn inziens lijkt mij de procedure wel correct te zijn verlopen.
Wat betreft het klemrijden, achtervolgen ...daar spreek ik me niet van uit maar zal wellicht wel een reden daartoe geweest zijn

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”