voertuig weggetakeld waar geen borden stonden

agnes verhelst
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voertuig weggetakeld waar geen borden stonden

#1 , 05 okt 2018 18:22

Graag jullie advies :
Ik parkeerde mijn wagen vanmorgen aan de Scheldekaaien op het Zuid in Antwerpen.
Er stonden geen verkeersborden noch andere aanduidingen dat parkeren daar niet mocht.
Wanneer ik in de namiddag mijn wagen wilde ophalen, stond die er niet, bleek weggesleept. En nu stonden op die parkeerplaats, linten en hekken waar vanmorgen geen sprake van was.
Naar depannage 2000-de takeldienst blijkbaar- gegaan, 180 eur moeten betalen om mijn wagen terug te verkrijgen.
En ik zou nog een PV krijgen ! Maar er stonden nergens borden.

Ik vind dat ik niet in fout ben want er stonden nergens aanduidingen dat parkeren daar niet mocht vanochtend.

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen van het takelen en een PV vermijden of niet betalen aub ?

Hartelijk bedankt voor jullie advies.
mvg,
A Verhelst

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 okt 2018 19:32

als de takeling gebeurde in opdracht van de politie had u om te beginnen al geen €180 moeten betalen aan depannage 2000, zij kunnen zich niet beroepen op het retentierecht (en ze weten het).

indien mogelijk, ga er nog eens langs en kijk of de situatie nog hetzelfde is betreffende de aanwezigheid (of afwezigheid) van verkeersborden en neem foto's

verder is het afwachten wat er op het PV staat

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 okt 2018 19:36

Normaal moet u eerst naar politie en daar krijgt u een document om bij de depannage uw voertuig terug te halen. Depannage geeft geen auto's vrij zonder vrijgavedocument.
Dat er geen borden stonden die kunnen staan aan de waterkeringsmuur. dus als u de kaaien opdraait.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 05 okt 2018 19:59

Ik neem tegenwoordig telkens een paar foto's (minstens 2) als ik mijn wagen in de stad parkeer. Is een zeer kleine moeite tegenwoordig met die smartphones, en ze zijn ook vlug terug gewist na een paar dagen. ik bewaar ze wel een 2-tal weken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”